کد خبر : 14624
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:38

معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست قم:

۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است

۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است
معاون سازمان حفاظت محیط‌ زیست قم گفت: طی چند سال گذشته ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در چهار سایت این استان انباشت شده‌است که می‌تواند یک نگرانی برای آینده زیست‌محیطی قم باشد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سید احمد شفیعی روز شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه فرایند بازیافت و بازچرخانی پسماندهای ساختمانی در قم ضعیف است، افزود: انباشت این حجم از نخاله و پسماند ساختمانی در قم می‌تواند تبدیل به یک چالش مهم شود.

وی با بیان اینکه مصالحه ساختمانی بالاترین حجم پسماند تولیدی در قم است، بیان داشت: در حوزه بازیافت پسماندهای ساختمانی به‌شدت نیازمند ورود سرمایه‌گذار و جلوگیری از انباشت آنها هستیم.

وی ادامه داد: سموم نباتی و کودهای شیمیایی نیز از چالش‌های مهم استان قم در خصوص آلودگی محیط‌ زیست است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب شهری و صنعتی از عوامل مهم در آلودگی خاک هستند که وضعیت مدیریت فاضلاب صنعتی و شهری در قم قابل‌قبول نیست و یک معضل مهم است.

۱۰ درصد پلاستیک بازیافتی در قم بازیافت می‌شود

معاون سازمان حفاظت محیط زیست قم خاطرنشان کرد:افزون بر ۵۰ درصد از مجموع ۷۰۰ تن زباله تولیدی روزانه در شهر قم قابلیت دفن مستقیم ندارند که بخش عمده آنها را پلاستیک و سایر محصولات پایه پلیمری تشکیل داده‌اند که برای محیط‌ زیست و خاک بسیار خطرناک می‌باشد.

شفیعی اظهار کرد: در بهترین شرایط فقط ۱۰ درصد از پلاستیک‌های تولیدی بازیافت می‌شود درحالی‌که ظرفیت بازیافت این قبیل از پسماندها بسیار بیشتر از این میزان است.

وی عنوان کرد: در شهرداری قم هنوز هیچ چارت سازمانی و بخشی در رابطه‌با نظارت بر فعالیت‌های محیط زیستی وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.