کد خبر : 9383
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 9:25

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم مطرح کرد:

طراحی برنامه‌های متنوع آموزشی و مهارتی برای دانش‌آموزان قمی

طراحی برنامه‌های متنوع آموزشی و مهارتی برای دانش‌آموزان قمی
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم گفت: آموزش‌وپرورش قم در سال تحصیلی جدید برنامه‌های آموزشی و مهارتی متنوعی را برای دانش‌آموزان طراحی کرده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مریم پناهنده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان برای دانش‌آموزان، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش قم ضمن پیگیری برنامه‌های قبلی خود، باتکیه‌بر نقاط قوت استان دو برنامه جدید دارد، یکی برای آموزگاران ابتدایی مخصوصاً آموزگاران جدیدی که به‌تازگی وارد عرصه آموزش شده‌اند تا با رویکرد آموزش مسئله‌محور و روش‌های نوین تدریس بیشتر آشنا شوند و دیگری طرح یار مهربان است که در این طرح کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های جدید تجهیز می‌شوند.
وی افزود: با اشاره به اینکه ۲۹ شهریور هم‌زمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها ویژه آغاز سال تحصیلی کلاس‌اولی‌ها برگزار خواهد شد گفت: امسال از مجموع صد و ۶۳ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان قم تعداد ۳۲ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش قم با بیان اینکه یکی از نیاز‌های جامعه بحث تحقیق و پژوهش است و امسال یکی از برنامه‌های مهم ما تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس دولتی و توجه برای حضور دانش‌آموزان برای حضور فعال در این آزمایشگاه‌ها است گفت: در استان قم پژوهش‌سرا وجود دارد و امسال ما این پژوهش‌سراها را فعال‌تر از گذشته خواهیم کرد تا دانش‌آموزان از ظرفیت خوب این پژوهش‌سراها استفاده کنند و با مقوله تحقیق و پژوهش به‌خوبی آشنا شوند.
نادر کریمی بیرانوند افزود: امسال تجهیز وسایل و نیروی آموزشی مدارس دولتی مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و توجه خاص به مدارس حاشیه شهر از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی جدید است.
مسعود حمیدی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش قم گفت: باتوجه‌به سیاست توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مهارت‌افزایی، امسال با تجهیزات خریداری شده و توزیع بین هنرستان‌ها، ایجاد و افزایش تنوع رشته در هنرستان‌ها را خواهیم داشت.
محمد احمدی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش قم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه اداره سلامت آموزش‌وپرورش بحث تأمین سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان است گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد مدارس آموزش‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان بدهند و همچنین معاینات دهان و دندان دانش‌آموزان به طور رایگان با همکاری معاونت بهداشتی در مدارس انجام می‌شود و همه دانش‌آموزان شش تا دوازده سال استان قم می‌توانند با مراجعه به مراکز جامعه سلامت از دریافت خدمات و تخفیفات درمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.