کد خبر : 14363
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 9:13

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۱۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در قم فعال است

۱۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در قم فعال است
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک در ۱۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در این استان روند آماده‌سازی و احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی در دست انجام است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی فراهانی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان قم، اضافه کرد: اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در شهرک پردیسان، شهرک شهید سلیمانی در منطقه چهار قم، به همراه سایت های پرنیان، طایقان، سلفچگان، دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه ۱۲ سایت تولید مسکن قم هستند.

وی عنوان کرد: در تمامی سایت‌های مسکن قم عملیات آماده‌سازی درحال انجام است و تلاش می‌شود این روند قم تا پایان سال نهایی گردد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات جلسات شورای مسکن قم طی سال گذشته اجرایی شده‌است، اضافه کرد: قم در حوزه پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه عملکرد قم در تامین و واگذاری مسکن روستایی ضعیف برآورد می‌شود، گفت: در سطح روستاهای استان باید ۱۵ هزار واحد تامین زمین شود که تاکنون فقط چهار هزار زمین واحد در سایت طایقان محقق شده‌است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به واگذاری و تامین زمین روستایی در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: علی‌آباد و جنت‌آباد از مهم‌ترین روستاها جهت تامین زمین مسکن ملی است.

وی همچنین با اشاره به روند صدور سند مالکیت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: پیش‌نویس صدور مالکیت برای افزون بر ۳۶ هزار واحد این طرح قطعی شده و به‌تدریج در حال صدور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.