کد خبر : 9811
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 17:37

یادواره شهدای رسانه استان قم برگزار شد

یادواره شهدای رسانه استان قم برگزار شد
اهالی رسانه و خبرنگاران استان قم در نشستی به مناسبت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان محمد علی شکرالهی، محمد جواد گلفشان، مهدی شریفی، اسماعیل شریعتی و سید حسین سید ابراهیمی به‌عنوان شهدای رسانه‌ای استان قم را گرامی داشتند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ یادواره شهدای رسانه استان قم ظهر امروز پنجم مهرماه به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد.

داود شمس مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم در این مراسم با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با زبان هنر و رسانه عنوان کرد: شهیدان محمد علی شکرالهی، محمد جواد گلفشان، مهدی شریفی، اسماعیل شریعتی و سید حسین سید ابراهیمی ۶ شهید رسانه‌ای استان قم هستند که هر کدام از آن‌ها در انعکاس دفاع مقدس نقش مهمی داشته‌اند.

علی علیزاده دبیر نهمین دوره جشنواره ابوذر در استان قم، به رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ارائه روایت درست از دفاع مقدس رسالتی بر دوش اصحاب رسانه است و جشنواره ابوذر هم فرصتی برای حمایت از روایت‌های درست و دقیق است.

وی به معرفی شهید ابراهیم هادی پرداخت و گفت: او همزمان با تحصیل در مدرسه در حوزه علمیه مرحوم آیت‌الله مجتهدی نیز مشغول کسب علوم دینی و در بازار تهران نیز مشغول به کار بود، پس از انقلاب نیز در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

علیزاده گفت: یکی از کارهای شهید هادی انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب جبهه بود. گاهی اوقات پیکرهای مطهر شهدا در ارتفاعات بازی‌دراز بر شانه‌های ابراهیم می‌نشست تا به دست خانواده‌هایشان برسد.

وی افزود: شهید ابراهیم هادی در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

در ادامه این مراسم احمد نامداری از پیشکسوتان رسانه و یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا افرادی با ایمان و شجاعت تحسین‌برانگیز بودند، عنوان کرد: شهید محمد جواد گلفشان از شهدای رسانه استان قم همکلاسی بنده بود و بارها و بارها شجاعت خود را برای ثبت لحظات ماندگار از دفاع مقدس به نمایش گذاشت.

در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقه عکس فرهنگ اربعین تجلیل و نمایشگاه عکس‌های منتخب این مسابقه افتتاح شد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.