کد خبر : 8753
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 17:21

عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب پردیسان و رینگ شرقی قم آغاز شد

عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب پردیسان و رینگ شرقی قم آغاز شد
عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب پردیسان و رینگ شرقی قم و پروژه‌های دیگر شرکت آب و فاضلاب استان با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان به‌مناسبت هفته دولت و با حضور سید محمد آقامیری استاندار قم آغاز شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این آیین بیان داشت: هدف از اجرای طرح خط انتقال فاضلاب پردیسان و رینگ شرقی شهر، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب در مناطق مورد نظر و جمع آوری و دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب است.

حسن بختیاری گفت: در این پروژه ۶ هزار متر خط انتقال فاضلاب به قطر یک‌هزار و ۲۰۰ الی یکهزار و ۶۰۰ میلی‌متر از جنس پلی اتیلن اجرا می‌شود که در همین رابطه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی تخصیص صورت گرفته‌است.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش پروژه ۸۰۰ هزار نفر و مدت مورد نیاز برای تکمیل آن نیز ۱۲ ماه پیش‌بینی شده‌است که اجرا آن توسط شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان کارفرما با استفاده از پیمانکاران متخصص در این زمینه، دنبال می‌شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز عملیات احداث ۳۶ بستر لجن خشک کن تصفیه خانه فاضلاب شهر قم با هدف مدیریت لجن تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شماره ۲ و سه شهر قم و جلوگیری از خروج ارز و صرفه‌جویی سالانه ۳۰۰ میلیارد ریال با حذف خرید مواد وارداتی پلیمر و بلت فیلتر، اجرا می‌شود.

بختیاری با اشاره به این که تمرکز شرکت آب و فاضلاب استان در سال‌های اخیر بر روی توسعه شبکه فاضلاب شهر قم و سرمایه گذاری کلان در این زمینه است، گفت:‌ در جریان طرح احداث ۳۶ لجن خشک‌کن‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر قم نیز ۸۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی برای اجرای این پروژه در مدت ۱۲ ماه تخصیص داده شده‌است.

وی افزود: هم اکنون نیز شبکه فاضلاب قم با دارابودن بیش‌از یک‌هزار کیلومتر خط انتقال و چهار تصفیه خانه با ظرفیت ۱۲۰ هزار متر مکعب،‌ ۴۱ درصد جمعیت شهر قم را تحت پوشش دارد اما با به دنبال گسترش هرچه بیشتر آن ( اضافه شدن یکهزار کیلومتر به خط انتقال جمع آوری فاضلاب و ایجاد تصفیه‌خانه‌های جدید)‌ با هدف جمع آوری و دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب از سطح شهر و استفاده از پساب تصفیه شده آن در بخش‌هایی نظیر صنعت و فضای سبز هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.