کد خبر : 8280
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 13:57

مدیرآموزش دانشگاه قم:

بورسیه صنعتی رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ در دانشگاه قم/ اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بورسیه شده

بورسیه صنعتی رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ در دانشگاه قم/ اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بورسیه شده
مدیرآموزش دانشگاه قم خبر داد: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 دارای رتبه 1 تا 2000 باشند، با انتخاب یکی از کد رشته‌های بورسیه صنعتی دانشگاه قم، پس از قبولی و ثبت‌نام در این دانشگاه، بورسیه صنعتی به آنها تعلق می‌گیرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  دکتر محمود محمودی در نشست خبری که پیش از ظهر یک‌شنبه در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: با پیگیری و مساعدت بنیاد ملی نخبگان استان قم، تعدادی بورسیه صنعتی به دانشگاه قم اختصاص داده شده است، لذا داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دارای رتبه ۱ تا ۲۰۰۰ باشند و طبق دفترچه راهنما یکی از کد رشته‎های ویژه بورسیه صنعتی در دانشگاه قم را انتخاب کنند، پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه قم، بورسیه صنعتی به آنها تعلق گرفته و جهت انعقاد قرارداد به بنیاد ملی نخبگان قم معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این دانشجویان بعداز انعقاد قرارداد،کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهانه دریافت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در شرکت‌های مربوطه استخدام شوند، این کمک هزینه‌ها، شامل مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال برای دانشجویان مجرد و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۶ ریال برای دانشجویان متاهل می‌شود.

مدیر آموزش دانشگاه قم تصریح کرد: این دانشجویان در هر ماه در طول سال تحصیلی ۵۰ ساعت در شرکت طرف قرارداد جهت آموزش‌های علمی حضور خواهند داشت و تعدادی از واحدهای آنها به صورت عملی خواهد بود.

استخدام دانشجویان علوم پایه در آموزش وپرورش
محمودی در بخش دیگر به به تفاهم‌نامه پذیرش دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان، اشاره کرد و گفت: داوطلبانی که علاقمند به شغل معلمی هستند و طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته یکی از کد رشته‌های ویژه پذیرش دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان را در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی انتخاب کنند و در دانشگاه قم پذیرفته شوند، پس از پذیرش و ثبت نام، واحدهای تخصصی رشته مربوطه را همراه با تعدادی واحد عمومی در دانشگاه قم می‌گذرانند.

وی ادامه داد: این دانشجویان بعد از کسب شرایط لازم، می توانند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و باقیمانده واحدهای درسی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند، همچنین پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دوگانه (دانشگاه قم و دانشگاه فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش) به عنوان معلم استخدام می شوند، محل خدمت این دانشجویان نیز در دفترچه راهنمای رشته مشخص شده است.
مدیر آموزش دانشگاه قم تاکید کرد: داوطلبان دارای رتبه ۱ تا ۲۰۰۰ در صورت انتخاب هر یک از رشته‌های دانشگاه قم طبق جدول راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲،پس از قبولی و ثبت نام در دانشگاه، درصورتی که بورسیه صنعتی نبوده و یا حتی به صورت دانشجوی مشترک دانشگاه قم با دانشگاه فرهنگیان نیز پذیرش نشوند، در هر صورت کمک هزینه تحصیلی از سمت دانشگاه قم دریافت می کنند.

محمودی افزود: به داوطلبان رتبه های ۱تا ۱۰۰۰، مبلغ ۵۰ میلیون ریال و رتبه های ۱۰۰۱ تا ۲۰۰۰ نیز مبلغ ۳۰ میلیون ریال در دو مرحله در نیمسال اول و نیمسال دوم، در طول تحصیل اعطا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.