کد خبر : 12746
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 16:42

واکنش مراجع و علما به انفجار تروریستی ‌کرمان‌/ جنایتکاران منتظر پاسخ قاطع و کوبنده باشند

واکنش مراجع و علما به انفجار تروریستی ‌کرمان‌/ جنایتکاران منتظر پاسخ قاطع و کوبنده باشند
مراجع تقلید وعلما جنایت ترویستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند و اشد مجازات را برای عوامل این جنایت شوم خواستار شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مراجع تقلید وعلما با صدور پیام های جداگانه جنایت ترویستی گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند و  اشد مجازات را برای عوامل این جنایت شوم خواستار شدند.

 آیت الله مکارم شیرازی: دشمن با اقدامات تروریستی به دنبال جبران شکست‌های خود است

متن پیام آیت الله مکارم شیرازی در پی شهادت و مصدومیت جمعی از هموطنانمان در جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان بدین شرح است:

شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی موجب اندوه و تألم فراوان گردید.

جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند، اما بدانند که این مردم و همۀ مسلمانان راستین، به وعدۀ حقّ الهی یقین داشته و با صبر و استقامت به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بد خواهان خواهند رسید، إن شاء الله.

این جانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

 آیت الله سبحانی: عاملان حادثه تروریستی کرمان به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود

آیت الله سبحانی در پیامی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند.

متن پیام به شرح زیر است: با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عــزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

عامل و عاملان این جنایت هولناک به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

ما این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه خواهانیم.

 آیت الله نوری همدانی: حادثه دلخراش کرمان چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را نمایان کرد

متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی در محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان به این شرح است:حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر گردید.

این حادثه دلخراش ، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نموداما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابل با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم میخواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم.

 آیت الله شبیری زنجانی: عوامل جنایت کرمان به اشد مجازات برسند

آیت الله شبیری زنجانی در پی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان پیام تسلیتی صادر کردند که متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

حادثه غم‌بار تروریستی در کرمان که به خاک و خون کشیدن ده‌ها تن از عزیزان هم‌وطن انجامید موجب تأثر و تألم شدید گردید.

ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و عموم مؤمنان داغدار به ویژه خانواده‌های سوگوار این عزیزان، از درگاه احدیت، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه تلخ مسالت داریم. امید است به لطف الهی، عوامل این جنایت خونین هرچه زودتر به اشد مجازات برسند.

 آیت الله سعیدی: دشمنان بدانند این قبیل جنایات درخت تنومند انقلاب را پربارتر از گذشته خواهد کرد

آیت الله سید محمد سعیدی در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در جوار مزار شهید سلیمانی، شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است؛ در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت امام خمینی (ره) بار دیگر دستان پلید دشمنان این سرزمین مقدس و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون هم‌وطنان مظلوممان آغشته گشته و چهره واقعی دشمنان انسان‌نمای ملت شریف ایران را نمایان ساخته است.

۴سال پیش در چنین روزی استکبار جهانی سرداری که در راه مبارزه با تروریسم قدم گذاشته و موفق به ریشه کن کردن داعش شده بود را جنایتکارانه ترور کرد و امروز نیز ایادی همان استکبار جهانی مردم بی دفاعی که عاشقانه بر سر مزار سردار محبوب خود حاضر شده بودند را ترور کردند تا ماهیت جنایتکار استکبار و مظلومیت و حقانیت مردم شریف ایران بیش از پیش مشخص شود.

دشمنان باید بدانند که این قبیل جنایات و ریخته‌شدن خون پاک شهدا به‌پای شجره طیبه انقلاب اسلامی، این درخت تنومند را پربارتر از گذشته خواهد کرد و سبب جوشش جوانه‌های تازه‌ای خواهد شد که هر روز جای ایادی استکبار را در این سرزمین تنگ‌تر و امیدشان به نابودی مسیری که این مردم در پیش گرفته‌اند را ناامیدتر خواهد کرد.

اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، ضمن محکوم نمودن این اقدام ددمنشانه و درخواست اشد مجازات برای مسببان اصلی این جنایت، شهادت مظلومانه جمعی از هم‌وطنان مؤمن و انقلابی در حادثه تروریستی مزار مطهر شهید حاج‌قاسم سلیمانی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای تمامی شهدای این ضایعه دردناک علو درجات، برای بازماندگان آنان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم.

 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه : جنایتکاران منتظر پاسخ قاطع و کوبنده باشند

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به شرح زیر است: در سالروز ولادت یگانه کوثر الهی، مجمع همه خیرات و نیکی‌ها، دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما و سالگرد شهادت سالار شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یاران باوفایش، قلوب ملت مقاوم ایران باری دیگر با شهادت و مجروحیت جمعی از دلباختگان مکتب حاج قاسم که به قصد زیارت تربت پاکش در گلزار شهدای کرمان قدم نهاده بودند و مورد حمله تروریستی و مذبوحانه عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی قرار گرفتند، جریحه‌دار و محزون شد.

اسراییل و آمریکای جنایتکار که با نهایت رساندن ظلم و جنایات خود در فلسطین و کشتار زنان و مردان و کودکان مظلوم غزه، خشم و لعنت الهی و خشم همه آزادمردان جهان را برانگیخته است؛ چنانچه قرآن کریم میفرماید: «وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِیرًا»(فتح/۶)، در پی شکست مفتضحانه‌شان در میدان‌های جنگ سخت نابرابر و جنگ نرم از سوی جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار جهانی از روی استیصال و ناتوانی به دنبال انتقام گرفتن از نظام انقلاب اسلامی و مردم بصیر و صبور ایران اسلامی برآمده و با به خاک و خون کشیدن زائران و دلبستگان مکتب حاج قاسم عزیز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت او در کرمان، خباثت و خوی وحشیانه خود را بر همه عالمیان آشکار کردند.

اسراییل قاتل و آمریکای جنایتکار و عوامل دستنشانده نگونبخت آنها بدانند جریان مقاومت که به برکت مجاهدت‌های شهید حاج قاسم عزیز، قویتر از گذشته بلای جان و روان دشمنان اسلام شده است، تا نابودی و محو رژیم غاصب اسراییل از صحنه زمین و خواری کامل آمریکای جنایتکار با قدرت هر چه بیشتر ظاهر خواهد شد و به توفیق الهی منتظر پاسخ قاطع و کوبنده‌ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی این جنایت مذبوحانه خود باشند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان آسمانی به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله و همه امت شهیدپرور ایران اسلامی به ویژه مردم مجاهدکرمان، همگام با بیانیه دولت فردا را برای حوزه های علمیه سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده و از درگاه حضرت احدیّت برای آن شهیدان مظلوم رضوان و غفران الهی و همنشینی با سالار شهیدان و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده معظم و بازماندگان شهدا صبر جمیل و پاداش وافر و ثبات قدم در تداوم راه شهیدان مسئلت می‌نماید.

 دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری : شهادت جمعی از زائران مزار سردار دلها دل ایرانیان را آزرد

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با انتشار پیامی ضمن محکومیت فاجعه تروریستی کرمان ، شهادت جمعی از هم‌وطنان ارجمندمان در این حادثه را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است: شهادت مظلومانه جمعی از زائران مظلوم مزار سردار دلها در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بار دیگر دل ایرانیان را آزرد و جشن میلاد حضرت زهرا «سلام الله علیها» را به عزا مبدل ساخت.

ضمن محکوم نمودن ددمنشی استکبار در به شهادت رساندن تعدادی از هموطنان بی‌گناه این حادثه غمبار را تبریک و تسلیت عـــــرض می‌نماییم و با التجاء به ساحت قدسی حضرت حجت (عج) این کلام امام راحل(ره) را یادآور می شویم که فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.