کد خبر : 12712
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 16:33

امام جمعه قم:

مردم منتظر پاسخ کوبنده به جنایت‌کاران هستند

مردم منتظر پاسخ کوبنده به جنایت‌کاران هستند
امام جمعه قم با بیان این که مردم بابصیرت از مسئولان انتظار دارند که به این جنایتگران کودک کش چنان پاسخ کوبنده‌ای دهند که برای دشمنان ما درس عبرتی باشد، گفت: دنیای استکبار بداند که سربازان حاج‌قاسم آماده انتقامی سخت از شما و مزدوران شما هستند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد به جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس آیات سوره توبه پرداخت و اظهار کرد: خداوند در آیه ۸۴ این سوره در فرمانی به پیامبر (ص) درباره منافقان می‌فرماید خداوند در یک حکم ابدی رسولش را از نماز گذاردن بر جنازه منافقان و توقف و دعا در کنار قبر منافقان بر حذر می‌دارد.

 وی با بیان اینکه این حکم تنها متوجه به پیامبر و زمان پیامبر نیست؛ بلکه حکمی فراگیر، ابدی و نسخ ناپذیر است، گفت: منافقان سزاوار چنین حکمی هستند؛ زیرا با دیدن آن همه معجزات و ادله هدایت نشدند و کفرشان را مخفی نگه داشتند و در حال کفر از دنیا رفتند؛ بنابراین احکام میت مسلمان بر آنها جاری نمی‌شود.

 امام‌جمعه قم گفت: اگرچه خداوند رحمت واسعه دارد و پیامبر نیز برای همه جهانیان رحمت هستند؛ ولی خداوند درباره منافقان حکم دشواری را صادر فرمود؛ یعنی نماز میت، آمرزش‌خواهی و توقف کنار قبر آنها را برای مسلمانان تحریم فرموده و در جای دیگر فرموده اگر شخص پیامبر هم برای منافقان ۷۰ بار دعا کند خدا هرگز آنها را نخواهد بخشید و درباره فرجام منافقان هم فرمود خدا همه کفار و منافقان را در جهنم گرد خواهد آورد.

 وی در خطبه دوم با اشاره به حادثه ناجوانمردانه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیزمان شد این حرکت را نشان‌دهنده ضعف، ناتوانی و سردرگمی دشمنان کوردل و قسم‌خورده اسلام و مردم شریف ایران دانست و افزود: مردم از ابتدای انقلاب با این حوادث ناگوار روبرو بودند و هیچگاه از این حوادث احساس شکست نکرده و بر خلاف میل دشمنان در پی هر حادثه با توان و عزم بیشتری به راه خود ادامه داده‌اند.

 *صهیونیست‌ها مردم بی‌گناه و زنان و کودکان را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کشند

 سعیدی با بیان اینکه ملت ما از دشمنان خود و مزدوران داعشی جز این انتظاری ندارند، گفت: دشمنان و به‌خصوص صهیونیست‌ها مردم بی‌گناه و زنان و کودکان را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کشند و دنیای استکبار به‌خصوص آمریکای جنایت‌کار و انگلیس مکار حامی صهیونیست‌های خونخوارند.

 * مردم انتظار دارند پاسخ کوبنده‌ای به جنایت‌کاران داده شود

 وی با تأکید بر اینکه مردم بابصیرت از مسئولان انتظار دارند که به این جنایتگران کودک کش چنان پاسخ کوبنده‌ای دهند که برای دشمنان ما درس عبرتی باشد، افزود: دنیای استکبار نه‌تنها از حاج‌قاسم بلکه از زائران مزار او نیز هراس دارند و بدانند که سربازان حاج‌قاسم بدون این که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقامی سخت از شما و مزدوران شما هستند.

 امام‌جمعه قم ابراز کرد: اگر خانواده‌های معزز شهدای کرمان صلاح بدانند خوب است که این شهدا در همان محل قتلگاه با قبرهای مشخص دفن شوند و مانند شهدای ۷۲ تن، نماد خاصی برای آنها درست کنند.

 * جایگاه زن در تفکر اسلامی ممتاز و بی‌مانند است

 وی با اشاره به توطئه استکباری کشف حجاب در کشور جایگاه زن در تفکر اسلامی را ممتاز و بی‌مانند دانست و گفت: مقام معظم رهبری در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) در دیدار هزاران نفر از بانوان کشور درباره نگاه و رویکرد تمدن غرب نسبت به زنان و نقش‌آفرینی آنها در جامعه فرمودند رویکرد تمدن غرب به زنان در دو عامل سودجویی و لذت بخشی خلاصه می‌شود و به زن نکاه ابزاری دارند به‌طوری‌که زنان در نگاه آنها به‌جای تبدیل‌شدن به عامل تعالی جامعه به ابزاری برای رسیدن به مطامع کثیف آنها تبدیل شدند و به مدد امپراطوری رسانه‌ای خود این نگاه را به اقصی‌نقاط جهان منتقل می‌کنند.

 سعیدی با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم گفت: قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ در پی نوشتن مقاله‌ای سخیف درباره امام خمینی (ره) از طرف رژیم منحوس پهلوی شکل گرفت و این قیام در سیر تحولات انقلاب جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چراکه این قیام مردمی و روحانی محور، آغازگر تحول اساسی و بنیادی در انقلاب بود و با برگزاری اربعین‌های شهدا در قم و تبریز و جاهای دیگر بنیاد رژیم شاه مزدور غرب را در هم ریخت و با ورود امام اساس نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

 * شورای نگهبان زمینه انتخابات پرشور و سالم را برای مردم فراهم آورده

 وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور و مشارکت مردم را زمینه‌ساز تحول و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه دانست و ابراز کرد: یکی از توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب دارند مشارکت حداکثری و عمومی مردم است؛ این مشارکت الزاماتی دارد و شورای نگهبان براین‌اساس برای تحقق هرچه بهتر و بیشتر مردم تدابیری اندیشیده تا با حفظ اساس و اصول انقلاب و جلوگیری از ورود اندیشه‌های منحرف و حضور افراد فرصت‌طلب و مخالف انقلاب در مناصب نظام، این مطالبه مقام معظم رهبری را پاسخ مثبت دهد و زمینه انتخابات پرشور و سالم را برای مردم فراهم آورد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: در پایان حماسه دانشجویان بسیجی در هویزه به‌ویژه رشادت‌های شهید علم‌الهدی و هم‌زمان شهیدش در سال ۵۹ و روز شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم و برای همه شهدا به‌خصوص شهدای حادثه تروریستی کرمان از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.