کد خبر : 12022
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 9:42

یادواره ۱۸شهید روضه فاطمیه قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد

یادواره ۱۸شهید روضه فاطمیه قم در حرم بانوی کرامت برگزار شد
هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یادواره ۱۸ شهید روضه فاطمیه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  یادواره ۱۸ شهید روضه فاطمیه قم شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی (ره) حرم بانوی کرامت با حضور پیکرهای پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد.

 مردم انقلابی و ولایت‌مدار قم در این مراسم حضور گسترده‌ای داشتند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸ شهید روضه فاطمیه، با پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به‌تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند و این روزهای مهمان شهر کریمه اهل‌بیت (ع) هستند وداع کردند.

 در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان سخنرانی کرد و مهدی رسولی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

 روایت شهادت ۱۸ شهید روضه فاطمیه قم

 این واقعه در روز چهارشنبه، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بیست و چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهر مقدس قم رخ داد.

 رژیم بعث عراق که برای اولین‌بار شهر مقدس قم را بمباران هوایی می‌کرد، ۱۸ زن و کودک روضه فاطمیه که در منزل یکی از سادات مؤمن در خیابان انقلاب، چهارراه سجادیه، خیابان سمیه کوچه ۴۴ برقرار بوده است را در این حمله هوایی به شهادت رساند.

 ۱۴ نفر از شهدای این واقعه در گلزار علی بن جعفر (ع) قم، یک نفر در بهشت‌زهرای تهران و سه تن از آنها در گلزار شهدای شهر خشت از توابع شهرستان کازرون استان فارس آرمیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان در این مراسم اظهار کرد: شهدا در روزگار حیاتشان و بعد از شهادتشان در قله‌های جهاد و مبارزه و ایثار و شهادت قرار داشتند.

 وی با بیان اینکه در هر کجایی که نبرد بین حق و باطل باشد شهید حضور دارد افزود: شهدا در این دنیا معارف الهی را از علما و روحانیون دریافت کردند و در عالم آخرت نیز در همنشینی با اهل‌بیت عصمت و طهارت تربیت می‌شوند.

 سخنرانی مذهبی افزود: باید شهدا را الگو قرارداد و نحوه زندگی را از آنان آموخت و با شهدا ارتباطی قلبی برقرار کرد.

 وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه ابراز داشت: امروز شاهد هستیم که خانواده‌های شهدای غزه در اوج ایمان و مقاومت هستند و صلابتشان وصف‌ناپذیر است.

 پناهیان ابراز کرد: استکبار جهانی؛ چون قدرت مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی را ندارد، جبهه مقاومت در منطقه را هدف قرار داده است و ازآنجاکه نمی‌توانند رزمندگان مقاومت را شکست دهند بر سر زن و کودک و غیرنظامی بی‌دفاع موشک می‌ریزند و آنان را به شهادت می‌رسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.