کد خبر : 6695
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 8:33

عضو مجلس خبرگان رهبری :

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) است

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز باید از مکتب امام حسین (ع) که مکتب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است استفاده کنیم، گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از اهداف مهم نهضت اباعبدالله الحسین (ع) است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار  ما ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از اهداف مهم نهضت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی ادامه داد: ما امروز باید از مکتب حسین ابن علی (ع) که مکتب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است استفاده کنیم.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید بزرگ‌ترین معروف که همان راه و آرمان‌های امام حسین (ع) که رهبری دینی است را مورد تقویت قرار دهیم تا در سایه آن همه ارزش‌ها الهی رواج پیدا کند و همه ارزش‌های یزیدی و معاویه برچیده شود.
وی ادامه داد: در رأس همه معروف‌ها که اساس و پایه رواج همه ارزش‌هاست مسئله امامت و رهبری است؛ یعنی عالی‌ترین معروف این است که یک انسان شایسته، آسمانی و الهی عهده‌دار اداره امور بشر و جامعه اسلامی باشد و متقابلاً یکی از زشت‌ترین منکرات که اساس و پایه رواج همه زشتی‌ها و ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌هاست این است که یک ستمگر خائن بر سرنوشت یک جامعه اسلامی و امت اسلامی مسلط شود.
این استاد برجسته حوزه ابراز داشت: در جریان کربلا دشمن به دنبال خاموش‌کردن نور خدا و دفن کردن نام مبارک رسول‌الله بود.
وی بیان کرد:  ملاک پیروزی کشته‌شدن، در محاصره اقتصادی قرارگرفتن، اسیر شدن یا اسیر گرفتن نیست، بلکه ملاک اصلی در ارزیابی این است که کدام سپاه به اهدافش رسیده و این یک ملاک عقلایی است؛ چراکه ما امروز می‌بینیم دشمن حسین بن علی (ع) شکست‌خورده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیروزی مکتب ماندگار و جاویدان امام حسین (ع) در طول تاریخ، عنوان کرد: سال‌به‌سال و ماه‌به‌ماه مشعل فروزان نهضت حسین بن علی (ع) فروزان‌تر و روشن‌تر می‌شود، امسال هم مراسم عاشورای از عاشورای سال‌های قبل پرشکوه‌تر و سال آینده از امسال پرشکوه‌تر و اربعین امسال نیز از اربعین سال گذشته باعظمت‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.