کد خبر : 984
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مهر 1401 - 17:15

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س):

زن در غرب جایگاهی ندارد/نگاه غرب به زن ابزاری است

زن در غرب جایگاهی ندارد/نگاه غرب به زن ابزاری است
عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زن به او عطا شد، گفت: در فرهنگ غرب به زن به عنوان یک ابزار و کالا نگاه می شود و ارزشی برای زن قائل نیستند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

معصومه ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به جایگاه زنان در اسلام و کشورهای غربی، اظهار داشت: قبل از اسلام یک طرف جاهلیت عرب و طرف دیگر اروپا و غرب را داریم که زنان نه حق رأی و نه حق مالکیت و نه حق حضور اجتماعی را دارند.
جامعه غرب به مراتب از اسلام عقب است
وی ادامه داد: جامعه‌ی درحال‌توسعه غرب (آمریکا و اروپا) از اسلام به مراتب عقب است. شروع اوج تحولات غرب در مسائل زنان از قرن ۱۷ است و در اواخر قرن ۱۹ و ۲۰ توانستند به برخی مسائل مانند حق رأی برای زن، حق برابری، حق اشتغال برسند. اما بیش از ۱۴۰۰ سال پیش اسلام حق رأی، حق مالکیت، حق تحصیل و تمام حقوقی را که یک انسان برخوردار است را به زن اعطا کرد.
ظهیری با اشاره به اینکه پیامبر اسلام اولین احیاگر شخصیت زنان است که به‌فرمان الهی حقوق اجتماعی و فردی را به زنان اعطا کرده است بدون اینکه زنان مبارزه‌ای کنند، گفت: در طول تاریخ زنان دچار فراز و فرودهای مختلفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ غرب به زن به عنوان یک ابزار و کالا نگاه می شود و ارزشی برای زن قائل نیستند.
عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینک در دوران پهلوی هم زن یا باید مقلد غرب می شدو یا در خانه می ماند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زن به او عطا شد.
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ، زن انقلابی  باارزش‌های انقلاب رشد کرد و حقوق ناشناخته او دوباره موردتوجه قرار گرفت و این تساوی به معنای برخورداری از حقوق و جایگاه اجتماعی و تکریم او موردتوجه قرار گرفت.

مصاحبه:زهرا صفری ورزنه

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.