کد خبر : 10029
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 14:06

فرمانده کل انتظامی کشور:

اربعین سال جاری موفقیت‌های خوبی در دیپلماسی انتظامی صورت گرفت

اربعین سال جاری موفقیت‌های خوبی در دیپلماسی انتظامی صورت گرفت
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه زمان انتظار هر زائر در گیت‌ها چهار ثانیه بود، گفت: باتوجه‌به حجم مراجعه مسافران برای حضور در اربعین حسینی، ارتباط تنگاتنگی با عراقی‌ها گرفتیم و موفقیت‌های خوبی در دیپلماسی انتظامی برقرار شد و توانستیم با آنها توافق کنیم که انتظار زائران در مرز کم شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  سردار احمدرضا رادان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی ضمن تشریح اقدامات پلیس در اربعین سال جاری، اظهار داشت: در اربعین سال جاری هشت میلیون تردد در رفت‌وبرگشت زائران ایرانی در مرزها صورت گرفت.
وی ادامه داد: انتظار مردم مقابل گیت‌ها در مرزها چهار ثانیه بیشتر نبود و زمان رسیدن به گیت‌ها هم کمتر از ۱۰ دقیقه بود و سفر بسیار راحتی برای مردم انجام شد.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه امسال حجم مسافر از سال گذشته بیشتر بود، گفت: باتوجه‌به افزایش مسافر اما با اقدامات فنی و برنامه‌ریزی‌های مناسب کاهش خوبی در وقوع تصادف را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: ‌ در ایام اربعین تلاش کردیم به معنای واقعی در خدمت زائران باشیم و این امر خیروبرکت زیادی برای پلیس به همراه داشت.
سردار رادان با اشاره به اینکه جاده ایلام به مهران دوطرفه شد، گفت: باتوجه‌به حجم مراجعه مسافران برای حضور در اربعین حسینی، ارتباط تنگاتنگی با عراقی‌ها گرفتیم و موفقیت‌های خوبی در دیپلماسی انتظامی برقرار شد و توانستیم با آنها توافق کنیم که انتظار زائران در مرز کم شود.
وی تأکید کرد: عراقی‌ها را متقاعد کردیم غیر از گذرنامه عادی، گذرنامه زیارتی را نیز بپذیرند و اگر این اتفاق نمی‌افتد برخی مردم تا ۴۰ روز برای دریافت گذرنامه معطل می‌شدند.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه یک میلیون نفر گذرنامه زیارتی دریافت کردند، گفت: تلاش کردیم هزینه بر مردم تحمیل نشود به همین دلیل هزینه صدور این گذرنامه ۵۰ هزار تومان با اعتبار پنج سال در نظر گرفته شد.
وی افزود: باتوجه‌به این‌ که‌ کنترل گذرنامه‌ها توسط ایران و عراق باید انجام ‌می‌شد، سامانه سجاد را تعریف کردیم که گذرنامه را با آن چک کنیم تا اگر ‌لازم باشد عراقی‌ها هم گذرنامه‌ها را چک کنند اطلاعات ما روی سیستم عراقی‌ها بیفتد.
رادان در خاتمه تصریح کرد: یک زائر از زمانی که گذرنامه دست مأمور ما می‌داد تا مهر و کنترل شود چهار ثانیه بیشتر طول نمی‌کشید و چنین چیزی در کشورهای اروپایی هم امکان‌پذیر نیست و این به دلیل طراحی سامانه سجاد توسط جوانان خودمان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.