کد خبر : 5701
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 17:28

کشف بیش از ۶ هزار کیلو انواع مواد مخدر در قم

کشف بیش از ۶ هزار کیلو انواع مواد مخدر در قم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر سال گذشته در قم کشف شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سرهنگ حسن هاشم نیا در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی دستگیری فروشندگان، توزیع کنندگان و معتادان متجاهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم با بیان اینکه وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، نهاد‌های حوزوی و از همه مهمتر مطالبه گری مردم قم باعث شده تا آمار استان در امر شیوع مواد مخدر پایین‌تر از میانگین کشوری باشد، افزود: میانگین شیوع مواد مخدر در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال کشور ۵.۴ درصد است که در قم این رقم ۲.۰۱ گزارش شده است.

آقای میرزایی اقدامات نهاد‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر در استان را رو به رشد دانست و گفت: در بحث پیشگیری، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جووانان و سپاه علی بن ابیطالب بسیار توانمند وارد شدند و از جمله دستگاه‌های شاخص محسوب می‌شوند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار به دست آمده از دستگیر شدگان در یک سال گذشته، هروئین و شیشه بیشترین میزان مصرف در استان قم را به خود اختصاص داده که در این بین ۳۵ درصد از افراد مصرف کننده هروئین و ۳۴ درصد آن‌ها مصرف کننده شیشه بودند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.