کد خبر : 12348
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آذر 1402 - 7:45

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد/تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است

شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد/تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است، گفت: شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛   محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهدای همدانی مقیم قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: سردار همدانی یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان دفاع مقدس بود و زحمات زیادی متحمل شد و سال‌ها در پی شهادت بود و در راه دفاع از حرم آل الله در سوریه به این درجه رفیع نائل شد.

 وی افزود: آخرین باری که محضر شهید همدانی رسیدم ایشان از افرادی که شخصیت‌های محوری برای پیشرفت استان باشد دعوت کرده بود و به نمایندگی از شهرستان کبوترآهنگ در این جلسه دعوت شده بودم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهید همدانی دغدغه مردم را داشت و به اقتصاد مردم فکر می‌کرد و به افزایش سطح رفاه جامعه توجه خاصی داشت و رنج‌های زیادی دید؛ اما این شهید عزیز از مسیری که داشت ذره‌ای کوتاه نیامد.

 اسماعیلی تصریح کرد: لقب سردار همدانی در سوریه ابو وهب بود، ما به شهید همدانی نیاز داریم و ایشان در کنار شهدا و صلحی و انبیای الهی متنعم و در بزم ملکوتی همراه با رفقای شهید خود از جمله حاج‌قاسم و شهید زین‌الدین و شهید شوشتری است.

 وی حرکت در مسیر شهدا را مورد تأکید قرارداد و افزود: ما نیازمند عنایت شهدا هستیم؛ چون شهدا ناظر و شاهدان الهی هستند و مقام فوق‌العاده‌ای دارند که خداوند به عباد صالح خود می‌دهد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهید همدانی می‌گفت که دعای مادرم سبب شده بود که توفیق شهادت در دفاع مقدس از من سلب شود، این شهید والامقام نقش مهمی در تأسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله داشت و در کنار جاویدالاثر عزیزمان حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی نقش مؤثری داشت.

 اسماعیلی تصریح کرد: سال ۸۸ و در جریان فتنه شهید همدانی به حمایت از مقام معظم رهبری پرداخت و هنوز هم برخی از جریانات و افراد به‌خاطر مقاومت و ولایت‌مداری از شهید همدانی کینه به دل دارند.

شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد

 وی با بیان اینکه شهید همدانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) از هیچ تلاشی دریغ نکرد، افزود: در روزهایی که مسلحین تا داخل کاخ سوریه نفوذ کرده بودند شهید همدانی همسر و فرزند خود را به سوریه برده بود، مقام معظم رهبری فرمود اگر حضور در سوریه نبود ما باید در کوچه‌های یزد و همدان با آنها مقابله می‌کردیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با برگزاری یادواره شهید همدانی باید این شهید والامقام را شناخته و یک الگو برای همه خدمتگزاران باشد، این شهید عزیز جان خود را در کف دست گرفت و برای دفاع از حرم آل الله و در راه دفاع از امنیت به شهادت رسید، در کتاب خداحافظ سالار که از زبان همسر شهید همدانی است به‌خوبی زندگی این شهید روایت شده است.

 اسماعیلی تصریح کرد: خدا را شاکریم چنین فرمانده شجاعی متعلق به ایران عزیز و جهان اسلام و جبهه مقاومت است و امروز این افتخار را داریم که پرچم کشورمان در قله‌های افتخارآمیز دنیا به اهتزاز درآمده است.

مقاومت ملت مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی است

 وی افزود: مردم مظلوم غزه ۲۰ هزار شهید تقدیم کردند؛ اما در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کردند که این موضوع به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی است که بنا نهاد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: آن روزی که در شهر خون و قیام در پاییز سال ۱۳۴۲ در ایام فاطمیه امام پرچم مبارزه را بلند کرد این انقلاب حسینی و فاطمی و این مسیر نورانی تداوم پیدا خواهد کرد و پرچم این ملت از دست رهبر عزیز به دست صاحب اصلی خواهد رسید.

تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا موردتوجه است

 اسماعیلی با تأکید بر لزوم تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا تصریح کرد: خوشحالم که خانواده شهید همدانی موافقت خود را با ساخت مجموعه نمایشی اعلام کردند، مقام معظم رهبری فرمود که یاد و خاطره شهدا باید با ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری تداوم داشته باشد و تولید این آثار ۱۰۰ برابر شود.

 وی با بیان اینکه شهید همدانی پرچم‌دار و سردار ۸ هزار شهید استان همدان است خاطرنشان کرد: هر بخشی از زندگی شهید همدانی یک کتاب و فیلم مستقل است و باید همت شود و آثار خوبی درباره این شهید والامقام تولید شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.