کد خبر : 13611
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 8:45

پیش‌بینی ۷۴۷ شعبه اخذ رأی برای انتخابات در قم

پیش‌بینی ۷۴۷ شعبه اخذ رأی برای انتخابات در قم
فرماندار قم با بیان اینکه انتخابات در ۷۴۷ شعبه در استان برگزار می شود، گفت: برای این تعداد صندوق ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، حفاظتی و پشتیبانی که همگی از بین مردم هستند آموزش های لازم را دیده اند و فرایند انتخابات را اجرایی خواهند کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ عباس ذاکریان فرماندار قم در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: منویات رهبر انقلاب در خصوص سرعت، شفافیت،سلامت و امنیت در برگزاری فرایند انتخابات مورد تاکید است.

وی گفت: براساس قانون حداقل باید در یک هشتم از شعبه ها فرایند انتخابات  به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود، استان قم یکی از چهار شهری است که به دلیل فراهم بودن زیر ساخت های مناسب انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

فرماندار قم با بیان به اینکه با الکترونیکی شدن، فرایند انتخابات ساده و شفاف برگزار می شود گفت: مردم با یکی از مدارک ۵ گانه هویتی شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی ، کارت پایان خدمت و گواهینامه می توانند در انتخابات شرکت کنند و با برگزاری انتخابات الکترونیکی فرایند اخذ و شمارش آرا با سرعت، و شفافیت صورت خواهد گرفت.

ذاکریان تصریح کرد: مردم برای رای دادن تنها با یکی از مدارک هویتی در شعبه اخذ رأی حاضر می شوند و با دریافت کارت تعرفه و وارد کردن چهار کد و تایید دکمه ثبت فرایند رای دادن را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات در ۷۴۷ شعبه در استان قم برگزار می شود برای این تعداد صندوق ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، حفاظتی و پشتیبانی که همگی از بین مردم هستند آموزش های لازم را دیده اند و فرایند انتخابات را اجرایی خواهند کرد.

فرماندار قم بر رعایت موازین اخلاقی، شرعی و قانونی توسط نامزدها تاکید کرد و افزود: لازم است نامزد های مختلف همه اقدامات تبلیغی را درچارچوب قانون انجام دهند و تبلیغاتی خارج از چارچوب قوانین تبلیغات انجام ندهند.

ذاکریان با تاکید بر آماده بودن همه شرایط برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفندماه گفت: مردم هفته آینده خواب پریشان دشمن را پریشان تر خواهند کرد و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.