کد خبر : 5412
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 17:35

دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در استان قم

دستگیری اعضای باند قاچاق سازمان یافته سوخت در استان قم
دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: ۹ نفر از عوامل اصلی باند قاچاق سازمان یافته سوخت در استان بازداشت و تعدادی از افراد مرتبط در دیگر استان‌ها احضار و یا دستگیر شدند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعلام اینکه این عملیات با رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (ع) در اداره اطلاعات استان قم و دستور قضایی انجام شد، گفت: تاکنون ۹ نفر از عوامل اصلی این باند سازمان یافته در استان دستگیر و تعدادی از مرتبطین آن‌ها در دیگر استان‌ها احضار و یا دستگیر شدند و پرونده قضایی آن‌ها به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق حرفه‌ای سوخت و پولشویی در شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای قم در حال رسیدگی و انجام تحقیقات است.

غریب در خصوص نحوه عملکرد این باند تصریح کرد: این شرکت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات هیدروکربنی را از بورس خریداری می‌کرد و از آنجا که هیچ گونه فرآورده‌های نفتی تولید نمی‌کرد، اقدام به فروش غیرمجاز این مواد اولیه در بازار آزاد می‌کرد. از سویی مواد نفتی یارانه‌ای مازاد بر نیاز صنعتگران، کشاورزان و فعالین حمل و نقل را توسط دلالان سوخت در سطح کشور جمع‌آوری و به عنوان محصول و فرآورده خود صادر می‌کرد.

وی افزود: در جریان انهدام این باند، حدود ۵۰۰ تن فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای عمدتا گازوئیل که در حال حمل توسط ۱۶ تانکر افغانستانی به سمت مرز در خراسان جنوبی و رضوی بود، ضبط شد و از محل فعالیت این شرکت تولیدی متخلف حدود ۸۰۰ تن انواع فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای که از دلالان سوخت در سطح کشور جمع‌آوری و در مخازن این شرکت انباشته شده بود، ضبط و تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به منظور بررسی ماهیتی آن شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.