کد خبر : 11275
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 9:46

معاون سازمان جهاد کشاورزی قم:

رشد تولید محصولات زراعی در قم/ امنیت غذایی مردم تامین می‌شود

رشد تولید محصولات زراعی در قم/ امنیت غذایی مردم تامین می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مقایسه عملکرد نیمه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد میزان تولید محصولات زراعی در این استان رشد داشته‌است و ما در راستای تامین امنیت غذایی مردم از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش بهره‌وری و تولید بیشتر محصولات کشاورزی در قم استفاده خواهیم کرد.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمد علی سلامی   بیان داشت: نگاهی به اطلاعات مقایسه‌ای عملکرد شش ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال قبل در بخش مدیریت زراعت نشان می‌دهد میزان تولید محصولات راهبردی که با تامین امنیت غذایی مردم در ارتباط است در این حوزه مهم کشاورزی استان با رشد قابل توجهی همراه بوده‌است.

وی افزود: در همین راستا میزان تولید بذر گواهی شده جو و گندم که عاملی مهم برای برداشت هرچه بیشتر این محصولات به حساب می‌آید در استان افزایش یافته است به نحوی که میزان تولید بذر گندم از ۶۵۸ تُن در ۶ ماهه نخست سال گذشته طی مدت مشابه در سال جاری به ۶۸۰ تُن رسیده است، همچنین در مقایسه با عملکرد سال گذشته میزان تولید بذر جو از یک‌هزار و ۴۱۳ تُن به یک‌هزار و ۷۹۳ تُن رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس تولید گندم در استان از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تُن در نیمه نخست سال گذشته به ۲۳ هزار تُن در مدت مشابه سال جاری رسید و این راهبرد همچنان برای گسترش ظرفیت تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم توسط سازمان جهاد کشاورزی قم با جدیت دنبال می‌شود.

گفتنی‌است گندم و جو از مهمترین محصولات کشاورزی به‌شمار می‌آیند و تولید بذر با کیفیت آن عامل مهمی برای توسعه کشت این محصولات راهبردی در سطح مزارع استان است؛ انواع بذرهای گندم و جو تولید شده در قم کیفیت بالایی دارد و به همین دلیل مورد استقبال کشاورزان قرار می‌گیرد.

بیش از ۲ هزار غله کار در مناطق مختلف استان قم مشغول فعالیت و کشت محصولات راهبردی همچون گندم و جو هستند.

براساس راهبرد الگوی کشت در زمینه تولید گندم و جو، از بذرهای مقاوم و مناسب کشت در شرایط آب و هوایی قم استفاده می‌شود تا این محصولات غذایی مهم در استان باکیفیت مناسب تولید شود.

سلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه جدی سازمان جهاد کشاورزی قم برای کاشت گیاهان مقاوم و مناسب با آب‌وهوای قم استان،‌ گفت: در همین رابطه کشت گیاه تریتیکاله در مزارع استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و از یک‌هزار و ۳۰۰ تُن به سه هزار تُن رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.