کد خبر : 5901
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 9:56

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم:

افزایش وام ودیعه مسکن به بانک‌های استانی ابلاغ نشده است

افزایش وام ودیعه مسکن به بانک‌های استانی ابلاغ نشده است
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه به کسانی که قبلاً وام‌گرفته و تسویه کرده باشند مجدد وام تعلق می‌گیرد، گفت: افزایش وام ودیعه مسکن باتوجه‌به تصویب مجلس هنوز از سوی بانک مرکزی به بانک‌های استانی ابلاغ نشده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  همین چند روز قبل بود که سرپرست دفتر اقتصاد مسکن از محدودیت منابع بانک‌ها برای تأمین مالی وام ودیعه مسکن گفته بود؛ اما بااین‌وجود نمایندگان مجلس با افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن موافقت کرده‌اند.
براین‌اساس بانک مرکزی موظف شده است در صورت تصویب شورای‌عالی مسکن، از طریق بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران ۱۴۰۲ با تعیین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را آغاز کند. از همین رو سقف جدید تسهیلات ودیعه مسکن طبق این مصوبه در تهران ۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
از سوی دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد اعطای وام ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان را برای روستاییان داد که با موافقت دولت و مخالفت کمیسیون عمران مجلس روبرو بود اما در نهایت به تصویب نمایندگان رسید.

افزایش وام ودیعه مسکن به بانک‌های استانی ابلاغ نشده است
از همین رو سید روح الله حسینی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وام ودیعه مسکن، اظهار کرد:وام ودیعه مسکن همان مبلغ قبل یعنی ۷۰ میلیون تومان ۵ ساله و۲۳ درصد است و افزایشی نداشته است.
وی ادامه داد: با توجه به تصویب افزایش وام ودیعه مسکن توسط مجلس اما هنوز این مسئله از سوی بانک مرکزی به بانک های استانی ابلاغ نشده است وبه همین دلیل این وام طبق ابلاغیه قبل به متقاضیان پرداخت می شود.
حسینی با اشاره به شرایط دریافت این وام، گفت: متقاضی تسهیلات اجاره‌ در درجه اول باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد؛ هر چند زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند بر اساس شروطی مشخص برای دریافت آن اقدام کنند.
وی ابراز کرد:  همچنین اجاره‌نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید به صورت رسمی تنظیم شده یا در سامانه ایران املاک به ثبت رسیده و کد رهگیری هم داشته باشد. یکی دیگر از شروط دریافت وام ودیعه مسکن نیز این است که تاریخ اجاره‌نامه ارائه شده حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن تعیین شده باشد.
به کسانی که قبلا  وام گرفته و تسویه کرده باشند مجدد  وام تعلق میگیرد
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه به کسانی که قبلا  وام گرفته و تسویه کرده باشند مجدد  وام تعلق میگیرد، گفت: متقاضیان برای دریافت و ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ لازم است که ابتدا، شرایط ثبت‌نام این وام را در مرحله اول و دوم داشته باشند و سپس مراحل آن را در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir انجام دهند.
وی ادامه داد: افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مستاجران نخست باید وارد سایت اسکان واملاک شوند و سپس وارد سایت tem.mrud.ir شوند و در نهایت گزینه ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنند. پیگیری وام ودیعه مسکن در مرحله دوم هم از طریق همین آدرس انجام می‌شود. در مرحله بعد متقاضیان قوانین و مقررات مربوط به تسهیلات کمک ودیعه را می‌خوانند و در صورت تمایل می‌توانند در صفحات بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد کنند.

در هر حال آن چیزی که مشخص است نامشخص بودن ابلاغ افزایش وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی است که شاید مهمترین دلیل بانک مرکزی در عدم ابلاغ مسئله ابهام در محل تامین پرداخت این وام است.
از سوی دیگر سود ۲۳ درصدی که برای این وام در نظر گرفته شده است از نظر بسیاری از متقاضیان که به ناچار باید آن را دریافت کنند زیاد است و باید در خصوص این سود هم تجدیدنظر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.