کد خبر : 8589
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 8:37

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین مطرح کرد:

برپایی ۱۱۴ موکب قرآنی در ایران و عراق

برپایی ۱۱۴ موکب قرآنی در ایران و عراق
مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین با اشاره به فعالیت 114 موکب قرآنی در ایران و عراق گفت: علاوه بر قاریان و حافظان مستقر در موکب‌ها، بیش از هزار قاری و حافظ قرآن نیز به صورت خودجوش در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور دارند و با هماهنگی انجام شده در مواکب مختلف اجرا برنامه خواهند داشت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اعلام آمادگی ۱۱۴ موکب برای فعالیت‌های قرآنی در مراسم عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: به همت قرارگاه قرآنی اربعین این موکب ها شناسایی شدند تا در کنار خدماتی که به زائران ارائه می‌دهند، اجرای برنامه های قرآنی را نیز در دستور کار خود داشته باشند.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های قرآنی قرارگاه قرآنی اربعین در داخل و خارج از کشور گفت: ۲۷ موکب در داخل کشور در مسیرهای منتهی به مرز و خود مرزها خدمات قرآنی ارائه خواهند کرد و ۸۷ موکب هم در کشور عراق در شهرهای نجف، کوفه، کربلا، کاظمین، سامرا، مسیر پیاده روی نجف به کربلا، طریق العلما و در مرزها فعال هستند.

مسئول قرارگاه مردمی قرآنی اربعین افزود: علاوه بر قاریان و حافظان برجسته ای که به صورت رسمی در موکب های برنامه خواهند داشت بر اساس فراخوانی که داده شد  بیش از هزار قاری و حافظ قرآن که به صورت خودجوش در پیاده روی اربعین حضور دارند با ارسال عدد ۴ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۲ اعلام آمادگی کردند تا با مدیر موکب های قرآنی مرتبط شده و فعالیت های قرآنی خود را در این موکب ها اجرا کنند.

وی موکب یزدی‌ها در عمود ۱۷۰، موکب شهدای لنجان در عمود ۷۸۵ و موکب قرارگاه قرآنی در عمود ۱۲۲۲ را سه موکب اصلی فعالیت های قرآنی دانست و افزود: اجرای محافل قرآنی، اجرای مسابقات و پویش های قرآنی و برنامه های متنوع فرهنگی مرتبط با قرآن کریم از جمله برنامه های قرآنی در موکب های منتخب خواهد بود.

حسینی با تاکید بر اینکه دفتر مرکزی این قرارگاه در قم قرار دارد، گفت: تلاش ما این است که از اساتید و ظرفیت قرآنی قم در برنامه‌های مختلف استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.