کد خبر : 4091
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 17:31

استاندار قم:

زمینه سرمایه گذاری مسکن فرهنگیان در قم فراهم است

زمینه سرمایه گذاری مسکن فرهنگیان در قم فراهم است
استاندار قم گفت: ما در استان قم آمادگی داریم در حوزه های گردشگری، مسکن، صنعت و خدمات رفاهی به فرهنگیان بسترهای لازم برای سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان را فراهم کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سیدمحمدتقی شاهچراغی در دیدار با مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اشاره به این که صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از ظرفیتهای خوب برای سرمایه گذاری در بحث ارائه خدمات به فرهنگیان است، یکی از مطالبات اصلی مردم و فرهنگیان از دولتمردان را موضوع مسکن بیان کرد و افزود: در صورتیکه هلدینگ مسکن صندوق آمادگی ورود به عرصه ساخت مسکن ویژه فرهنگیان قمی را داشته باشد ما زمینه لازم را برای این موضوع آماده می کنیم.

وی افزود: این سرمایه گذاری خارج از توافق آموزش و پرورش با راه و شهرسازی استان خواهد بود تا بیشتر بتوانیم به فرهنگیان خدمات ارائه کنیم.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به ورود سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به داخل استان قم، از کمبود تخت برای این افراد خبر داد و گفت: اگر صندوق آمادگی سرمایه گذاری داشته باشد ما می توانیم زمینی ۱۰۰هکتاری با کاربری گردشگری، تجاری و اقامتی را واگذار کنیم.

وی افزود: بر اساس برآوردها قم مهمترین مقصد زیارتی بسیاری از فرهنگیان است اما امکانات لازم و درخور شان فرهنگیان در قم نداریم و لذا ضروری است صندوق در بحث ساخت یک مجتمع رفاهی خدماتی اقامتی بزرگ ورود کند و ما نیز زمینه این سرمایه گذاری را فراهم می کنیم.

استاندار قم در ادامه با اشاره به تولید ۸۰ درصدی کفش ماشینی کشور در قم گفت: با توجه وجود ۴۰۰ واحد تولید کفش ماشینی و نیاز آنها به مواد پتروشیمی، هلدینگ های تابعه صندوق می تواند در بحث ایجاد یک کارخانه پتروشیمی در قم سرمایه گذاری کند.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیتهای مناسب و کم نظیر برای سرمایه گذاری در قم ساخت نیروگاه های خورشیدی است که ما آمادگی واگذاری هزار هکتار زمین برای ساخت این نوع نیروگاه ها را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش وجود حوزه علمیه در قم را عامل تمایز این شهر با سایر شهرهای زیارتی کشور بیان کرد و افزود: قم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی تربیت شده در حوزه می تواند بهترین مرکز برای توانمندسازی فرهنگیان کشور باشد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در این دیدار گفت: مهمترین اقدامی که در دولت مردمی در صندوق اتفاق افتاده است برگرداندن صندوق به صاحبان اصلی آن یعنی فرهنگیان عزیز است.
حمیدرضا نجف پور با اشاره به عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۷۴ تا کنون گفت: ارائه خدمات ویژه و اختصاصی گردشگری و ساخت مسکن به فرهنگیان از جمله برنامه های ما خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.