کد خبر : 8386
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 8:24

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه قم:

شناسایی و پرورش استعداد‌ها از اهداف مسابقات قرآن بسیج است

شناسایی و پرورش استعداد‌ها از اهداف مسابقات قرآن بسیج است
روح‌الله عطایی گفت: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ روح‌الله عطایی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم  درخصوص برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، قرائت نماز و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در رده‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۹ سال، ۹ تا ۱۶سال و ۱۶ سال به بالا در مرحله حوزه‌ای روز گذشته، ۳۰ مردادماه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت خانوادگی، گروهی و انفرادی، در ۴۰ مسجد و امامزاده قم به‌طور همزمان در دو هفته برگزار شد، افزود: فرآیند ثبت‌نام از دو ماه گذشته به‌صورت متمرکز در سامانه اطلاع‌رسانی انجام شده بود که پس از ثبت‌نام، اسامی شرکت‌کنندگان با توجه به ناحیه‌ها و حوزه‌ها تفکیک و به حوزه‌های بسیج ارسال شد و در مجموع نزدیک به شش هزار نفر در قم برای این مسابقات ثبت‌نام کردند که یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شد.

عطایی درخصوص انتخاب هیئت داوران این مسابقات گفت: در سطح ناحیه‌ای از داوران سطح یک که مورد تأیید اداره اوقاف و سازمان تبلیغات هستند بهره می‌بریم، اما در مرحله حوزه‌ای داوران از نفرات برتر مسابقات در سال‌های گذشته و اساتید و مربیان قرآنی برتر منطقه که به‌صورت بومی فعالیت می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم با بیان اینکه مسابقات مرحله ناحیه‌ای از یکم شهریورماه آغاز و تا ششم مهرماه سال جاری ادامه دارد، اظهار کرد: پنج ناحیه بسیج قم به مدت ۴۰ روز فرصت دارند تا تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فراخوان انجام داده و مکان و زمان برگزاری مسابقات را به نفرات برتر حوزه‌ها اعلام و مسابقات را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج رتبه برتر کشوری از استان قم بودند، افزود: بعد از پایان مرحله ناحیه‌ای مسابقات، نفرات برتر راه‌یافته به مرحله استانی، در روز میلاد رسول الله(ص) در ۱۱ مهرماه سال جاری به‌صورت متمرکز تجلیل و تقدیر خواهند شد و مرحله استانی نیز در ابتدای آبان‌ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

عطایی تصریح کرد: مسابقات بسیج دارای دو ویژگی خاص است، اول اینکه تعداد قابل ملاحظه‎ای داوطلب در این مسابقات شرکت می‌کنند و ویژگی مهم‌تر اینکه این مسابقات به‌صورت مردمی انجام می‌شود و جوانان مؤمن و متعهد و پای کار انقلابی مسئولیت برگزاری مسابقات مرحله حوزه‌ای را برعهده دارند که در غیر این‌ صورت قطعاً برگزاری مسابقات با این وسعت قابل انجام و ساماندهی نبود.

وی مساجد و پایگاه‌ها را اثرگذارترین محافل برای انجام امور قرآنی دانست و افزود: در همین راستا بسیج با راه‌اندازی واحد‌های قرآنی در مسیر انسجام و ساختارمند شدن محافل قرآنی گام برمی‌دارد.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه استان قم در رابطه با اهداف برگزاری مسابقات قرآن بسیج ادامه داد: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی این رویداد قرآنی است.

عطایی در پایان با تشکر از ائمه جماعت، هیئت امنا، فرماندهان و مدیران قرآنی پایگاه‌ها بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آتی، تمام مساجد به طرف برگزاری محافل، جلسات و مسابقات قرآن بروند و فضا و بستر را برای جذب جوانان در قالب ترویج تعالیم دینی و مبانی قرآنی ایجاد کنند، تا در نهایت شاهد حاکم شدن فضای فرهنگی و تربیتی مطلوب در کل کشور باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.