کد خبر : 14815
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 8:43

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر قنوات ساخته می‌شود

هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر قنوات ساخته می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به روند آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن در اسلام آباد شهر قنوات گفت: در اراضی این سایت جدید هشت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: سایت اسلام آباد شهر قنوات در زمینی به مساحت ۵۴۵ هکتار در حال آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی افزود: هم اینک ساخت یک‌هزار و ۵۵۴ واحد مسکونی نیز در این سایت آغاز شده‌است.

وی ابراز داشت: در سایت اسلام آباد قنوات سه هزار و ۲۰۰ قطعه زمین ظرفیت واگذاری انفرادی و سه‌هزار قطعه زمین نیز ظرفیت واگذاری در قالب قانون جوانی جمعیت را داراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: متراژ قطعات زمین در اسلام آباد شهر قنوات ۲۰۰ متر مربع درنظر گرفته شده‌است.

وی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهر قنوات ابراز داشت: هم اینک ۴۵ واحد در شهر قنوات در دست اجراست که با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

قنوات در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.