کد خبر : 8678
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 7:45

اولین سینمای دانش آموز افتتاح شد

اولین سینمای دانش آموز افتتاح شد
نخستین سینمای دانش‌آموز با حضور وزیر آموزش و پرورش، حامد مدیرعامل کانون پرورش فکری و جمعی از دانش‌آموزان گشایش یافت.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ نخستین سینمای دانش‌آموز، صبح روز دوشنبه ۶ شهریور از سوی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از دانش‌آموزان گشایش یافت.

این سینما ویژه دانش‌آموزان است که می‌توانند به جای خرید بلیت از کتاب‌های کانون خرید کرده و به تماشای فیلم بنشینند. در مرحله نخست فیلم‌های کانون به روی پرده می‌رود و به‌زودی سایر آثار حوزه کودک و نوجوان و فیلم‌های روز دنیا نیز خریداری شده و به روی پرده خواهند رفت.

همچنین در حال حاضر ۱۲۰ سالن کانون در اختیار سینمای دانش‌آموز قرار دارد و به‌زودی بر تعداد سالن‌ها افزوده خواهد شد و کودکان می‌توانند والدین خود را نیز مهمان کنند.

سینما دانش‌آموز با هدف ایجاد محلی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی و فرهنگی حوزه کودک و نوجوان از جمله جشنواره فیلم رشد، جشنواره فیلم کودک و جشنواره پویانمایی شکل گرفته و می‌تواند پاتوقی برای حضور معلمان فیلم‌ساز باشد.

نخستین سینمای دانش‌آموز در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق)، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.

همچنین رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح دوشنبه ۶ شهریور با حضور در مجتمع شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان خالد اسلامبولی از بخش‌های مختلف بازدید و با معاونان و کارشناسان کانون از نزدیک گفتگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این بازدید به فروشگاه فروش محصولات فرهنگی و هنری آفرینش کانون رفت. در این فروشگاه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل کتاب، بازی‌های فکری و سرگرمی، نوشت افزار و… به فروش می‌رسد.

در ادامه وی از کارگاه پویانمایی کانون دیدن کرد. در این کارگاه متناسب با آثار، عروسک‌ها تولید شده و سپس در استودیو کار فیلمبرداری فریم به فریم انجام و آثار پویانمایی ساخته می‌شوند. معاونت تولید علاوه بر این بخش سینمایی، انتشارات، تئاتر و سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای را نیز شامل می‌شود.

مرکز سرگرمی‌های سازنده یکی دیگر از بخش‌های کانون پرورش فکری است که وزیر از آن بازدید کرد. در ادامه نیز سری به کتابخانه مرجع کانون زد و از نزدیک فعالیت کتابخانه‌ای کانون را مورد رصد قرار داد. کتابخانه مرجع کانون یک کتابخانه تخصصی است، که درباره ادبیات، هنر و تعلیم و تربیت با موضوع محوری کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. این کتابخانه از سال ۱۳۵۸ آغاز به کار کرده است. در سال ۱۳۷۰ آیین‌نامه کتابخانه مرجع تدوین شده و از آن تاریخ با محور قرار دادن ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان منابع خود را سازماندهی و گردآوری کرده است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این بازدید گفت: موضوع کانون و ماموریت آن بسیار کلیدی است. اتفاقی که در زیست جهان امروز ما رخ داده است و درک آن مقدمه کلیدی برای تحول در نگاه ما برای برنامه‌ریزی آینده است.

شناخت، خرید و خوانش

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شما در واقع امروز به خانه خود آمدید و در جمع اعضای مدیران ارشد کانون هستید که تعدادی اینجا حضور دارند و بخشی دیگر نیز کارشناسان، مدیران و مربیان ارشد و ستادی کانون در استان‌ها هستند.

او همچنین اظهار کرد: کانون فعالیت‌های مختلفی دارد، یکی از این فعالیت‌ها تولید و انتشار کتاب است. در بحث خوانش نگاه ما فقط کتاب‌های کانون نیست و نسبت به سایر کتاب‌های خوب انتشارات نیز اقدام خواهیم کرد. می‌خواهیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انقلابی و اسلامی باشد و فراتر از آن‌چه که مد نظر است گام بردارد. کانونی که همه مردم و فرزندان در آن آرامش داشته باشند و حرفه‌ای و مبتکرانه کار کنند. به نحوی که بذر ایمان را در دل کودکان و نوجوانان بکارد تا نسبت به انقلاب وفادار باشند. کانونی که با ابزار‌های مهمی، چون هنر، کتاب، ادبیات، فیلم و انیمیشن نیاز‌های انقلاب و کودکان را برطرف کند.

مدیرعامل کانون در ادامه گفت: اینکه در سفر‌های استانی پی‌گیر حضور کانون هستید، برای ما بسیار ارزشمند است. از سوی دیگر این‌که امکان مبادله نیرو‌های کانون به آموزش و پرورش صادر شد اتفاق خوبی است و از این جهت سپاسگزارم. همکاران من آماده‌اند تا فرمایش‌های مقام معظم رهبری را ساری و جاری کنند. همچنین پی‌گیر هستیم تا دغدغه‌های رئیس جمهوری در حوزه کودک و نوجوان را نیز برطرف کنیم چرا که نگاه ویژه‌ای به کودک، نوجوان و کانون پرورش فکری دارند.

طراحی ۴۰ پویش در عرصه کتاب

در ادامه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون نیز در سخنانی اظهار کرد: در بحث تقویت خوانش بین دانش‌آموزان ما ضریب جدی به کار دادیم و تا پایان سال برای انجام ۴۰ پویش کتاب‌خوانی طراحی‌های لازم را انجام دادیم. با وجود آن‌که سالانه ۱۶‌هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در کشور چاپ می‌شود، اما اتفاقی که رخ داده سرگشتگی خانواده‌ها در امر انتخاب کتاب صحیح را به همراه داشته است. حال ما پویشی طراحی کردیم تا کتاب‌ها جهت‌دهی داده شده و متناسب با نیاز‌های روز آن‌ها را به بچه‌ها معرفی کنیم. در واقع ما شناخت، خرید و خوانش را ایجاد می‌کنیم. نسبت به خوانش در مراکز کانون برنامه ویژه داریم. همان‌طور که می‌دانید سطح خوانش بچه‌ها در کانون پرورش فکری نسبت به سایران بالاتر است. برهمین اساس با توجه به طراحی پویش‌ها فضای جدیدی را نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد می‌کنیم که نگاه به آن اقتصادی نیست و بیشتر بر مبنای شناخت خانواده، خرید و خوانش است.

محمدحسین توسلی سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون نیز اظهار کرد: ایجاد تفکر، حاصل دسترنج دوستان در کانون است و ما آن را به عنوان ماموریت خود قرار دادیم. در این سال‌ها با زبان فرهنگ، ادب و هنر گام‌های موثری برداشته شده است، اما در گام دوم سند توسعه در صدد آماده‌سازی ورود کودک و نوجوان به جامعه هستیم. در واقع ما به‌دنبال «ما می‌توانیم» در ساحت‌های تربیتی هستیم و با رویکرد تربیت حماسی ابزار فرهنگ، ادب و هنر را به کار می‌گیریم تا شخصیت‌های برجسته آینده کشور را پرورش دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.