کد خبر : 2358
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 18:59

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم:

سبک سازی و مسائل سبک زندگی در طرح نهضت ملی مسکن قم لحاظ شده است

سبک سازی و مسائل سبک زندگی در طرح نهضت ملی مسکن قم لحاظ شده است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: موضوعاتی همانند سبک سازی و مسائل سبک زندگی در طرح نهضت ملی مسکن قم لحاظ شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ امین مقومی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز مهندس اظهار داشت: مهندسان در ارتباط با مردم هستند و مردم با جامعه مهندسان در راستای احداث ساختمان و بناها سر و کار دارند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: رشته های مهندسی در کشور ما فارغ التحصیلان زیادی در مقایسه با سایر کشورها دارد و این امر نشان دهنده ظرفیت مهندسی در کشور است که در سالهای دفاع مقدس و دوران سازندگی نیز شاهد تلاش های مهندسان در عرصه عمران و آبادانی کشور بودیم.

مقومی افزود: یکی از ابلاغیه های مقام معظم رهبری در حوزه مسکن و شهرسازی تقویت و کارآمدی نظام مهندسی ساختمان است که این امر نشان دهنده جایگاه این سازمان بوده که البته تا تحقق کامل این امر فاصله داریم.

وی عنوان داشت: زلزله هایی در روزهای اخیر در کشورهای ترکیه و سوریه رخ داد که تلفات و خسارات بسیاری به همراه داشته و در کشور ما زلزله هایی که رخ داده به نسبت آمار تلفات و خسارات پایین تر بوده است و تا رسیدن به مرحله ایدآل و مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: ایران در حوزه مهندسی ساختمان پیشرفت های خوبی داشته است و باید برای رسیدن به جایگاه بالاتر تلاش مضاعف کرد.

مقومی با بیان اینکه در سالهای اخیر عقب ماندگی هایی در حوزه ساخت مسکن داشته ایم افزود: در طرح نهضت ملی مسکن باید دقت لازم برای ساخت و ساز با کیفیت و مقاوم داشته باشیم تا با بروز بلایای طبیعی با مشکلات مواجه نشویم.

وی بیان داشت: در سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن قم که ساخت بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه پیش بینی شده است به نحوی طراحی ها در حوزه معماری انجام شده که دغدغه هایی که در سبک زندگی اسلامی نیاز است مورد توجه بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان داشت: در زمینه احداث مسکن ویلایی نیز تدابیری در استان قم اندیشیده شده که از ابتدای سال آینده طراحی هایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر کنترل ساخت و سازها که از سوی نظام مهندسی صورت می گیرد سبک سازی در طرح نهضت ملی مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مقومی در ادامه با اشاره به راه اندازی کارتابل مالک برای دریافت خدمات الکترونیک گفت: در این سامانه نیازی به مراجعه حضوری و یا دریافت خدمات باواسطه نیست و از مردم انتظار داریم در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و به افراد سودجو اعتماد نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.