کد خبر : 2135
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 9:17

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان قم مطرح کرد:

کاهش نه درصدی آمار ازدواج در استان قم

کاهش نه درصدی آمار ازدواج در استان قم
مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان قم با بیان این که در ده ماهه نخست سال تعداد پنج هزار و 795 ازدواج در دفاتر ثبت استان قم انجام شده است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
به این خبر امتیاز دهید

منوچهر تیموری با بیان این که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی‌ماه تعداد ۱۵ هزار و ۱۴۱ ولادت در استان قم ثبت شده است، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به آمار وفات در استان قم، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان ماه دی، تعداد ۵ هزار و ۴۲۶ واقعه وفات در استان قم ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

تیموری در ادامه آمار ازدواج در استان قم را مورد توجه قرار داد و در این باره خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال تعداد پنج هزار و ۷۹۵ ازدواج در دفاتر ثبت استان قم انجام شده که این رقم نسبت به سال گذشته با ۹ درصد کاهش همراه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار طلاق در بازه زمانی فوق ۲ هزار و ۵۴۷ واقعه بوده است که این عدد نیز کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تیموری با بیان این که ۹۹ درصد ثبت وقایع حیاتی رخ داده استان قم، طی مهلت قانونی انجام می‌شود، عنوان کرد: مهلت قانونی برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات نیز ۱۰ روز تعیین شده است.

 

منبع: قمنا

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.