کد خبر : 5515
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 17:13

رئیس بنیاد فرهنگی امامت:

روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد

روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و احیا گردد
رئیس بنیاد فرهنگی امامت شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سید علی حسینی میلانی پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از نشان و پوستر جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت» که در سالن همایش بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد اظهار داشت: روز مباهله باید رسمیت پیدا کند و آئین‌های این روز احیا و مراسم‌هایی در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان برگزار شود که قطعاً مورد رضایت ولی عصر (عج) است.

وی افزود: پیامبر اسلام امامت حضرت علی (ع) را به مناسبت‌های مختلف ابلاغ کردند و این امر تا روز مباهله ادامه یافت.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با اشاره به اینکه در مباهله حقانیت اسلام و پیامبر و باطل بودن نصرانیت ثابت شد، اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) در بقای این دین و ابطال نصرانیت نقش دارند و در مباهله ثابت شد اهل‌بیت (ع) با فضیلت ترین افراد، اشرف مخلوقات و نزدیکان پیامبر اکرم هستند و این فضیلت‌ها و شرافت‌ها در روز مباهله روشن شد که علی نفس رسول الله، حسنین فرزندان رسول الله و صدیقه طاهره محور است.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ بقای مذهب تشییع به وسیله چهار گروه شامل علما، شهدا، افراد متمکن مالی مانند خیران و افراد دارای مسئولیت چون وزرا وام را بوده است.

آیت الله میلانی مؤسس مذهب شیعه را خود پیامبر اکرم ذکر کرد و گفت: در ایام حیات رسول الله عده‌ای از صحابه پیامبر به شیعه علی (ع) معروف شدند و در حقیقت پیامبر مؤسس تشیع است.

وی همچنین شهدا را عامل بقای مذهب شیعه معرفی کرد و افزود: شهدا مکتب تشیع را با خون خود تضمین کردند و این نهضت تا به امروز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی بر مذهب شیعه گذشت که فقها خانه نشین بودند و سلاطین جور، همه بر علیه این مذهب متفق بودند و در این میان شعرا و مداحان بودند که مذهب را در شرایط خاصی نگاه داشتند تا امروز در بقای مذهب تأثیرگذار بودند.


انتهای پیام

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.