کد خبر : 11636
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 12:53

مطالبه‌گری از دنیای استکبار با تولید محتوا در فضای مجازی

مطالبه‌گری از دنیای استکبار با تولید محتوا در فضای مجازی
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید با تولید محتوا در فضای مجازی، ضمن مطالبه‌گری از دنیای استکبار، تغییر دهنده فضای حاکم در دنیا باشیم.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، فضای مجازی را دغدغه اعضای جامعه مدرسین، نخبگان و افراد صاحب فکر و اندیشه کشور دانست و گفت: فضای مجازی گرچه ابزاری برای پیشبرد اهداف دشمنان است؛ اما می‌تواند برای ما فرصتی مناسب باشد.

وی وجود زیرساخت قوی و مستحکم را پیش نیاز حوزه محتوایی بیان کرد و افزود: محتوا بدون زیرساختی قوی و استوار شکل نمی‌گیرد، بنابراین باید تقویت زیر ساخت‌ها را در کنار توجه به محتوا شتاب بخشید.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری شکل دهی به افکار عمومی را از ویژگی‌های فضای مجازی بیان کرد و گفت: از دستاورد‌های عملیات «طوفان الأقصی» آگاهی بخشی به مردم دنیا بود به صورتیکه دشمنان در مقابل افکار عمومی مجبور به عقب نشینی شدند، ما هم باید با تولید محتوا در فضای مجازی، ضمن مطالبه‌گری از دنیای استکبار، تغییر دهنده فضای حاکم در دنیا باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری بخش زیادی از زندگی مردم را وابسته به فضای مجازی دانست و گفت: دشمنان در تلاش‌اند تا اهداف شوم فرهنگی خود را در فضای جامعه نهادینه کنند که مسئولین فضای مجازی باید با فرماندهی و حرکت درست سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه با ابتکار و نوآوری در کنار مقابله با اهداف دشمن، حالت تهاجمی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش میزان حملات سایبری به کشور افزود: با توانمندی‌های به وجود آمده، امروز اگر دشمن حمله‌ای کند، باید منتظر پاسخ این حمله خود باشد که نشان دهنده حضور قوی ما در این عرصه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت حوزه‌های علمیه در خصوص فضای مجازی گفت: خوشبختانه حوزه امروز با حوزه گذشته متفاوت است و طلاب علاوه بر اشراف بر محتوای فاخر، در زمینه‌های هنری و مسائل روز نیز فعال و آشنا هستند.

وی علت برخی عقب ماندگی‌ها در عرصه محتوایی در فضای مجازی را ناشی از عدم ارتباط سیستمی حوزه علمیه با مجموعه‌های حاکمیتی دانست و افزود: ارتباط با اشخاص بُرد لازم را نخواهد داشت و باید ارتباط سیستمی برقرار شود.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور هم در این دیدار با ارائه گزارش مختصری از وضعیت فضای مجازی کشور به حملات سایبری دشمنان به زیر ساخت‌های کشور اشاره کرد و گفت: حملات سایبری نسبت به سال‌های گذشته حدوداً ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده است؛ اما به لطف خداوند دشمنان توفیق جدی نداشته‌اند.

دکتر سید محمدامین آقامیری، با بیان اینکه فضای مجازی امروز به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده گفت: درگذشته بیشتر نگاه فنی به فضای مجازی و حتی شبکه ملی اطلاعات وجود داشت در صورتی که محتوا اصل قضیه است و در این بخش مقداری عقب افتادگی داریم که با تلاش مضاعف در مسیر رفع آن قدم بر می‌داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.