کد خبر : 7676
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 9:18

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خبر داد:

ساخت پارکینگ عمومی به‌ همراه فضای باز شهری و فرهنگی در خیابان آذر

ساخت پارکینگ عمومی به‌ همراه فضای باز شهری و فرهنگی در خیابان آذر
دهناد، روند پیشرفت پروژه ساخت پارکینگ بنفشه را مثبت ارزیابی کرد و آن را پروژه‌ای شاخص و اساسی در بافت تاریخی استان قم دانست.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمحمدحسین دهناد در خصوص پروژه پارکینگ طبقاتی بنفشه در خیابان آذر گفت: فضای پشت بازار بنفشه سابق و میدان کهنه، سال‌های زیادی به‌صورت گودبرداری‌شده رها شده و باعث ایجاد صدماتی برای ساختمان‌های اطراف از جمله بنای تاریخی سرای ملاحسین و مجموعه بازار کهنه شده بود؛ که برای حل این مشکل و با توجه به کمبود فضای پارک و ازدحام ترافیکی این محدوده، تصمیمی مبنی بر احداث پارکینگ در این نقطه گرفته شد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر نیز با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و و بناهای تاریخی موجود در محدوده، پیشنهاد ایجاد یک فضای باز شهری برای اجرای مراسم‌های آئینی و همچنین استفاده روزمره شهروندان را داد که طراحی‌های این مجموعه در حال انجام است.

دهناد عنوان کرد: محدوده بافت تاریخی شهر قم، مشکلات و کمبودهای زیادی دارد که این دست پروژه‌ها به حل آن‌ها و بهبود شرایط کمک می‌کند.

پارکینگ طبقاتی و تجاری بنفشه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال در خیابان آیت‌الله طالقانی جنب بازار بنفشه در ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع عرصه و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در سه‌طبقه همکف، منفی دو و منفی یک در دست احداث است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.