کد خبر : 3581
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 8:26

جانشین سازمان اطلاعات سپاه:

آمریکا در همه پروژه‌های منطقه شکست خورده است

آمریکا در همه پروژه‌های منطقه شکست خورده است
جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به این که برنامه ریزی دشمن برای اغاز فتنه اخیر به ابتدای سال تحصیلی دانشگاه ها بر می گردد، گفت: آمریکا در همه پروژه های منطقه شکست خورده است و همین عصبانیت موجب شد تا آشوب در کشورمان به تعویق بیفتد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سردار مهدی سیاری شامگاه جمعه در دیدار پیشکسوتان اطلاعات و عملیات یگان های خراسان  اظهار کرد: راهبرد دشمن، تولید مسئله، موج سواری و بی ثبات سازی با هدف براندازی است و فتنه پاییز ۱۴۰۱ با همین راهبرد کلید خورد.

وی با بیان این که از نظر دشمنان، فتنه اخیر باید از سایر فتنه ها متفاوت باشد، افزود: رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا با همین رویکردها جلسات متعددی در منطقه برگزار کردند. یکی از افراد در جلسات اشاره می کند که نظام  جمهوری اسلامی سه ساحت مردم سالاری، کارامدی و دین مداری را دارد. در فتنه سال های ۷۸، ۹۶ و ۹۸ ساحت مردم سالاری و کارامدی تخریب شده و اکنون نوبت ساحت دین مداری است و باید کاری کنیم که این ساحت جمهوری اسلامی تخریب شود.

حجاب، نقطه ثقل اعتراضات بود

سردار سیاری با بیان این که طراحی دشمن این است که همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… را درگیر کند، افزود: مهمترین مسئله ای که به عنوان نقطه ثقل اعتراضات قرار گرفته موضوع حجاب است. یکی از حاضران در جلسات اخیر دشمنان می گوید حجاب، مسئله ای است که نظام ما نه می تواند آن را به درستی اجرا کند و نه می تواند از آن بگذرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع حجاب گفت: یکی از افراد ضدانقلاب در این جلسه اشاره می کند که موتور پیش برنده اعتراضات می تواند موضوع حجاب باشد و باید آن را از دانشگاه شروع کنیم. یعنی طوری برنامه ریزی کردند که شروع فتنه با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها باشد اما اتفاقاتی باعث می شود این برنامه به تعویق بیفتد که یکی از این موارد، شکست برنامه های آمریکا در منطقه بود. برخلاف این که جمهوری اسلامی در منطقه موفق است اما آمریکایی ها در همه پروژه های منطقه شکست خوردند. همکاری راهبردی و ۲۰ ساله ایران و روسیه، قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، تشکیل دولت در عراق، پیشرفت برنامه های موشکی و پهپادی و… از جمله دلایلی بود که باعث شد آمریکایی ها اجرای برنامه شان برای آشوب در ایران را به تعویق بیندازند.

شباهت فتنه اخیر با جنگ احزاب

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با تشبیه فتنه اخیر به جنگ احزاب گفت: چند عامل باعث شد دشمنان اسلام در این جنگ با شکست روبرو شوند و لشکر اسلام به پیروزی برسد که در فتنه اخیر هم وجود داشت. اولین عامل موفقیت مسلمانان در جنگ احزاب، مدیریت صحیح دفاعی امنیتی پیامبر اکرم(ص) بود که باعث پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب شد و در فتنه اخیر نیز ما مدیریت دقیق رهبر انقلاب را در اداره آن مشاهده کردیم. وی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای گفته بیشتر پرونده های خارجی آمریکا با شکست روبرو شده و دلیل آن هم جمهوری اسلامی و مدیریت رهبر آن است. به همین خاطر است که نوک حمله ها به مقام معظم رهبری است.

راهبرد فرمانده سپاه در فتنه اخیر این بود که نیروهای ما بدون سلاح حضور داشته باشند

وی ادامه داد: سومین عامل شکست دشمنان اسلام در جنگ احزاب، دلاوری های امیرمومنان، علی (ع) بود و در کشور ما هم دلاوری های رزمندگان بسیج و سپاه باعث شد تا دشمن زمین بخورد. راهبرد فرمانده کل سپاه این بود که دوستان ما در فتنه اخیر بدون سلاح حضور داشته باشند. برنامه دشمن، کشته سازی بود و فرمانده محترم سپاه پاسداران دستور داد که سلاحی همراه نیروهای بسیج و سپاه نباشد. وقتی سراغ برخی بسیجیان مجروح رفتیم آن ها می گفتند اگر ده مرتبه دیگر هم به میدان برویم و مجروح شویم باز هم دست از این راه بر نمی داریم. چهارمین عامل پیروزی لشکر اسلام در جنگ احزاب، پایبندی مردم مسلمان بود و امروز هم پایبندی مردم عزیز به نظام جمهوری اسلامی قابل مشاهده است. هرچند برنامه دشمن این بود که خیابان ها صحنه آشوب شود اما مردم ما هیچ وقت همراهی نکردند.

عصبانیت آمریکایی ها باعث شد تا پروژه مهسا امینی را جلو ببرند

سردار سیاری با مرور دلایل عصبانیت دشمن گفت: عید غدیر سال گذشته در تهران حدود سه میلیون نفر به صورت خودجوش به خیابان آمدند. در مراسم اربعین با همه درگیری هایی که در عراق ایجاد کردند اما این مراسم با عظمت زیادی برگزار شد. راهپیمایی های گسترده در ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس و… نیز دشمن را عصبانی کرد و همین عصبانیت ها باعث شده پروژه ای مثل ماجرای مهسا امینی را آغاز کنند. گزارشی که گرفتم نشان می داد روز قدس امسال هرچند همزمان با احیای شب های قدر بود اما جمعیت مردم در برخی شهرها تا حدود ۳۵ درصد
نسبت به سال های قبل از کرونا بیشتر بود.

راهبرد دشمن؛ ادامه بی ثبات سازی کشور تا انتخابات مجلس

وی با بیان این که دشمن، راهبرد خود برای بی ثبات سازی کشور را تا انتخابات مجلس ادامه می دهد، گفت: تغییر فاز اعتراضات از اصلاح به انقلاب، توسعه اعتراضات به مسائل فرهنگی، درگیر کردن طبقات متوسط جامعه، فعال سازی گسل های نسلی، مذهبی و قومی، تولید تنفر با خبرسازی احساسی، تمرکز بر مسئله حجاب با محوریت زن، زندگی، آزادی و انزوای جمهوری اسلامی از جمله برنامه ریزی دشمن برای فتنه اخیر بود.

 از ظرفیت پیشکسوتان جامعه اطلاعاتی استفاده شود

سردار سیاری با برشمردن اضلاع جنگ ترکیبی گفت: اقدامات خشن در مواجهه با عناصر انتظامی و امنیتی، مشروعیت بخشی به اغتشاش و خرابکاری، ادراک سازی گسترده درباره سقوط قریب الوقوع نظام و طرح موضوع حمله خارجی از جمله چند عاملی است که دشمن برای جنگ شناختی از آن استفاده می کند و برای مقابله با این جنگ شناختی، جهاد تبیین را باید جدی بگیریم. وی با اشاره به این که امروز درگیر یک جنگ تمام عیار اطلاعاتی هستیم، افزود: دشمن در فتنه اخیر بر محلات تمرکز کرده و ادامه موضوع اغتشاشات را به صورت محله محور می خواهد دنبال کند. لازم است برای مقابله با این طرح دشمن از ظرفیت عزیزان پیشکسوت جامعه اطلاعاتی استفاده شود.

تغییر نظام ایران، آرزویی که آمریکایی ها توان آن را ندارند

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به ابعاد جنگ ترکیبی گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن، ریچارد نفیو، مسئول میز تحریم جمهوری اسلامی در وزارت خارجه آمریکا در کنگره این کشور سوالی پرسید و گفت: آیا بحث تغییر رژیم در ایران جدی است؟ او خودش پاسخ داد و گفت: سیاست تغییر حتی به صورت خبری وجود ندارد چه برسد به صورت اجرایی. جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود را تامین می کند بلکه داعیه صدور امنیت به مناطق پیرامونی داشته و توانمندی خود را در مقابله با گروه هایی مثل داعش نشان داده است. بنابراین  تغییر نظام، آرزویی است که آمریکا نه توانمندی و نه زمینه پیاده سازی آن را دارد.

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.