کد خبر : 2552
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 18:23

معاون استاندار قم:

واحدهای ۱۲۰ تا ۱۶۰ متری در طرح مسکن ملی قم احداث می شود

واحدهای ۱۲۰ تا ۱۶۰ متری در طرح مسکن ملی قم احداث می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: برای طرح مسکن ملی قم در مناطق تعیین شده به جز منطقه ۵۶۰ هکتاری، احداث واحدهای ۱۲۰ تا ۱۶۰ متری پیش بینی شده است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ ابراهیم معتمدی  اظهار داشت: در حوزه مسکن ملی ۱۳۰ هزار نفر در استان قم ثبت نام کرده اند این در حالیست که تعهد استان ۶۳ هزار واحد بوده و برآورد اداره کل راه و شهرسازی این است که نهضت ملی مسکن در استان قم به ۸۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی ادامه داد:‌ بخشی از مسکن ملی شامل خودمالکی است که ۱۳ هزار تعهد در این زمینه داریم و قرار است در بقیه بخش ها،‌ حدود ۶۵ هزار واحد مسکن ساخته شود که در این بین ۱۰ هزار واحد برای مجردهاست که هنوز برای آن ها تعیین تکلیف نشده است. از این رو برای ۵۵ هزار واحد باقیمانده ۳۰ هزار واحد در محدوده ۵۶۰ هکتاری تامین شده است و فضا برای ۳۰ هزار واحد دیگر نیاز داریم.

معتمدی در پاسخ به این سوال که آیا با ویلاسازی در طرح مسکن ملی قم موافق هستید یا خیر گفت: عقلانیت می گوید تک واحدی به جهت های مختلف برای مردم بهتر است اما این نسخه، نسخه کلان شهرها نیست.

معاون استاندار قم ادامه داد: با ویلاسازی در محدوده۵۶۰ هکتاری مخالف بودیم و اگر می خواستیم در این محدوده ویلاسازی کنیم ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر را پاسخ می داد و برای حدود ۱۸ هزار نفر باید یک هزار هکتار دیگر به محدوده شهر قم اضافه می کردیم این درحالی بود که شورای عالی معماری و شهرسازی موافق این موضوع نبود.

وی بیان کرد: در مصوبات سفر رییس جمهور در دی ماه سال گذشته الحاق محدوده ۵۶۰ هکتاری به شهر قم تصویب شد و این در حالی بود که تا حدود ۹ ماه بعد از سفر نمی توانستیم برای مصوبه ای که شورای عالی شهرسازی آن را قبول دارد مجوز ساخت و ساز بگیریم حال چطور می شود برای یکهزار هکتار دیگر مجوز گرفت و توسعه شهری به این منوال به صلاح نبود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم افزود: برای ۳۰ هزار نفر دیگر، توزیع متوازن جمعیت در سطح استان را بررسی کردیم و برای این افراد در چند نقطه احداث مسکن مشخص شد.

وی ادامه داد: بخشی در منطقه طایقان برای متاهلان، بخشی در شهرک های صنعتی شکوهیه و محمودآباد برای مهندسان، تکنیسین ها و کارگران و بخش هایی نیز در جنت آباد و اسلام آباد در بخش قنوات برای متقاضیان مسکن ملی تدارک دیده شده است.

وی افزود: دو شهرک پرنیان و الغدیر نیز ویژه مجردها با نگاه به مولدسازی پیش بینی شد که زمین های بزرگ در اختیار آنان قرار بگیرد تا بتوانند کارگاهی نیز برای اشتغالزایی ایجاد کنند.

معتمدی گفت: راه و شهرسازی استان به متقاضیان به صورت عمومی اعلام می کند کسانی که واحد آن ها در ۵۶۰ هکتاری نبود از بقیه مناطق پیش بینی شده می توانند انتخاب کنند.

وی در مورد مساحت در نظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن ملی گفت: در طایقان و شکوهیه احداث واحدهای ۱۶۰ متری، در اسلام آباد و جنت آباد احداث واحدهای ۱۲۰ متری و در پرنیان و الغدیر پلاک های ۲۵۰ متری پیش بینی شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.