کد خبر : 8542
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 17:31

هزینه لباس، غذا و سرویس در مدارس غیر دولتی اختیاری است

هزینه لباس، غذا و سرویس در مدارس غیر دولتی اختیاری است
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: شهریه ثابت و بخشی از شهریه کلاس‌های فوق العاده مدارس خصوصی اجباری است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ مدارس غیر دولتی، همان طور که از نامشان پیدا است بیشتر جنبه خصوصی دارند و تمام هزینه‌های خود را با دریافت شهریه از والدین تامین می‌کنند.

سعی می کنند امکانات آموزشی و تحصیلی مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

بر اساس گزارش‌ها، ۳۱ خرداد بارگذاری شهریه مدارس غیر دولتی در سراسر کشور آغاز شده است. طبق ماده ۱۵ و ۱۶ الگوی شهریه مدارس غیر دولتی توسط رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تعیین می‌شود.

میزان شهریه در قانون سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصویب شده و شهریه‌های مربوطه به آموزش و پرورش ، اوقات فراغت و برنامه‌های تابستانی باید در نظر گرفته شوند.

مدارس استان و روستا‌هایی که امتیاز بالای ۵۰ را دریافت کرده باشند، طبق فعالیتشان ضریب شهریه مشخص می‌شود. در مدارس ۱۵۰ آیتم وجود دارد که برای آن‌ها شهریه در نظر گرفته شده است.

گفته شده ۲۱ اردیبهشت امسال  الگوی شهریه مدارس تعیین شده است تا هم خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان شرایط لازم را داشته باشند و هم مدارس هزینه اضافی دریافت نکنند.

شهریه مصوب مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲  از ۵ تا ۴۸ میلیون تومان است.

گفتنی است که والدین قبل از هر چیز می توانند شهریه مدارس را از سایت مشارکت‌ها به آدرس https://mosharekatha.ir/ مشاهده کنند.

والدین می‌توانند با نام و کد مدرسه به سامانه مشارکت‌ها مراجعه کنند و از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خودشان مطلع شوند.

چندی پیش برخی‌ از والدین به علت دریافت شهریه بابت سرویس غذا و ایاب و ذهاب توسط مدرسه گلایه کرده بودند که در همین راستا احمد محمود زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع شهریه سرویس ایاب و ذهاب، موضوع غذا و تهیه لباس کاملا اختیاری و در اختیار والدین است .

وی افزود: شهریه ثابت و بخشی از شهریه کلاس‌های فوق العاده اجباری است. مدارس غیر دولتی به خاطر کلاس‌های فوق برنامه بعضا مورد توجه مردم قرار گرفته اند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.