کد خبر : 10226
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 9:28

۷۰ پروژه بیمارستانی توسط مرکز امور خیریه سازمان اوقاف در دست ساخت است

۷۰ پروژه بیمارستانی توسط مرکز امور خیریه سازمان اوقاف در دست ساخت است
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تشریح عملکرد اوقاف گفت: اینک ۷۰ پروژه بیمارستانی در کل کشور از سوی این مرکز در حال ساخت است.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام احمد شرفخانی روز شنبه در جمع رؤسای مجامع استانی سازمان اوقاف و امور خیریه در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب قم، افزود: رسیدگی به نیازمندان بخشی از فعالیت مرکز امور خیریه سازمان است که در ۲ سال اخیر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است؛ همچنین هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال نیز برای دارو و درمان نیازمندان از موقوفات پرداخت کرده ایم.

شرفخانی بیان داشت: یک هزار و ۱۲۶ مرکز درمانی در کشور وجود دارد که موقوفه و خیریه هستند و ۳۰ درصد مراکز درمانی کل کشور را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: خیرین پشتوانه بسیار خوبی برای پروژه های بزرگ کشور هستند که به عنوان مثال یکی از این پروژه ها، بیمارستان هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی در تهران است که به تازگی افتتاح شد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: شورای خیریه در هر استان راه اندازی شده که فقط در یکی از استان ها، بیش از یک هزار جهیزیه برای عروس و داماد تهیه کرده و تحویل شده است.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم طی سخنانی بیان داشت: اگر فعالیت‌های روحانیت، ترکیبی از مباحث علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، ارتباطات آنان نیز باید ترکیبی باشد و یک روحانی اگر نتواند ارتباط مردمی داشته باشد، نمی تواند از محتوا و میراث اهل بیت (ع) بهره ببرد و آن را به آحاد جامعه برساند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگر از سخنان خود به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه اشاره کرد و ابراز داشت: ما برای حمایت از مردم غزه و کودکان فلسطین این آمادگی را داریم که کمک های مردمی را به دفتر فلسطین در تهران برسانیم و از آنجا به مردم غزه تحویل شود.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: اتفاقات امروز غزه، غم سنگینی بر قلب مسلمانان جهان است و همه باید کمک کنند تا حصر غزه شکسته شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهارداشت: دولت هایی که با کمک ها و سخنان خود بر حصر مردم غزه می افزایند، خائن هستند و مردم جهان و مسلمانان این خیانت را فراموش نخواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.