کد خبر : 11561
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 17:10

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور :

به برکت تفکر بسیج حتی کلمه ای بر ایران تحمیل نمی شود

به برکت تفکر بسیج حتی کلمه ای بر ایران تحمیل نمی شود
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان خیانت های شاهان گذشته ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : به برکت تفکر بسیجی و اعتقاد به رهبری و فرماندهی نایب امام زمان‌(عج) نه تنها همسایگان بلکه قدرت های بزرگ دنیا از جمله آمریکا هم نمی‌تواند یک کلمه را بر ملت ایران تحمیل کند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ سردار سید قاسم قریشی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: برغم همه فضاسازی‌ها و جنگ روانی و شناختی، امروز از سوی کسانی که از بسیجی‌ها الگو گرفته‌ و آموزش دیده‌اند، به هدف‌های هزار ساله غرب ضربه غیرقابل جبرانی وارد شده، تحلیل‌گران سیاسی و نظامی نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی ۲ افسانه رژیم صهیونیستی را به شکست کشاند گفت: نخستین افسانه، شکست ناپذیری ارتش اسرائیل است، چرا که در گذشته، درگیری‌های رزمندگان مقاومت در بیرون مرزها و یا به صورت موشک‌باران بود، ولی در این عملیات به خاک رژیم صهیونیستی ورود پیدا کردند.

سردار قریشی با اشاره به دومین افسانه‌ای که با عملیات مذکور به فنا رفته است گفت: برای یهودیان دنیا و غربی‌ها این باور به وجود آمده بود که هیچ جایی امن‌تر از شهرک‌های صهیونیستی برای پول درآوردن و خوش‌گذرانی نیست، به همین دلیل آمریکایی‌ها و اروپاپی‌ها بر خلاف گذشته برای رفتن به اسرائیل پول می‌دادند ولی بعد از طوفان‌الاقصی تا به امروز یک میلیون نفر از اسرائیل فرار کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خیانت‌های رژیم پهلوی به ملت ایران، مشکل‌های موجود در گرفتن حقابه رودخانه هیرمند را متاثر از این خیانت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: این پدر و پسر خائن، به دلیل حمایت انگلیسی‌ها از پادشاه افغانستان، بخش‌هایی را به این کشور واگذار کردند.

وی افزود: رضاخان با آن همه ادعا، وقتی از جنوب و شمال به ایران حمله کردند، شخصا تلگراف زد و دستور داد، هیچ نیرویی مقابل ارتش‌های انگلیس و روس مقاومت نکند.

قریشی گفت: حکومت پهلوی که اروپا و غرب از آن حمایت می‌کردند، بخش‌های مهمی از خاک ایران را از دست داد، اما در هشت سال جنگ نابرابر یک وجب از خاک را از دست ندادیم، و اراده خودمان را بر دشمن تحمیل کردیم.

جانشین بسیج در ادامه همچنین دست‌یابی به این موفقیت‌ها را به برکت تفکر بسیجی دانست و بیان داشت: تفکر بسیجی اعتقاد به رهبری و فرماندهی دارد، که نایب امام زمان‌(عج) است.

وی تاکید کرد: به‌واسطه این فرماندهی، نه تنها همسایگان بلکه برجسته‌ترین قدرت دنیا یعنی آمریکا، نمی‌تواند یک کلمه را بر این ملت تحمیل کند.

این مقام بسیج مستضعفین اضافه کرد: تفکر بسیجی هدایتش در اختیاری رهبری است که کشوری را که در ابعاد مختلف نظامی، علمی، مهندسی، زیرساخت‌ها، پزشکی و بهداشت و درمان در نهایت وابستگی است، به کشوری که از نقاط گوناگون جهان برای درمان به آن می‌آیند، تبدیل می‌کند.

وی تاکید کرد: درمان در ایران هم از نظر تخصصی و هم از لحاظ هزینه به سود مردم دیگر کشورها است.

جانشین بسیج همچنین افزود: در قبل از پیروزی انقلاب ۱۴ هزار پزشک در کشور داشتیم، هفت هزار تَن از این پزشکان، هندی، بنگلادشی، پاکستانی و فیلیپینی بودند.

وی تصریح کرد: در بین هفت‌هزار نفر مابقی نیز فقط تعداد اندکی متخصص وجود داشت، امروز افتخار می‌کنیم در شهرهای دورافتاده کشور در لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و در فارسان عمل پیوند کبد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون در کشور ما عمل‌های جراحی پیشرفته مانند پیوند اعضا و جوارح انجام، و شاهد تولید بیش از ۹۷ درصد دارو در داخل هستیم‌.

وی یادآور شد: ما حتی قادر به نصب دکل و ساخت سیلوهای گندم نبودیم، روس‌ها برای ما سیلو می‌ساختند، امروز از نظر کمی و کیفی جز سه کشور نخست سدساز جهان قرار داریم.

این مقام بسیج ادامه داد: کشوری که دولت آن در دوران شاه می‌گفت، قادر به ساختن آفتابه گِلی نیستیم، امروز انبوهی از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را احداث کرده‌ایم، در عسلویه تا چشم کار می‌کند، پالایشگاه و پتروشیمی است.

سردار قریشی گفت: آمریکایی‌ها به ما التماس می‌کنند، نروید پالایشگاه کشوری که با آن مشکل داریم را بسازید.

وی یادآور شد: آمریکایی‌هایی که ما را در سیم‌خاردار تحریم می‌کردند، امروز با اروپایی‌ها التماس کنان می‌گویند، مبادا موشک و پهپاد به روسیه بدهید، روسیه‌ای که جز قدرت‌های تراز اول جهان است.

وی در ادامه افزود: وقتی در کشورهای دنیا، مردم برای ماسک بهداشتی دعوا می‌کنند و فروشگاه‌های مواد غذایی به سرقت می‌روند، باوجودی که در تحریم به سر می‌بریم، به کشورهای دنیا ماسک صادر می‌کنیم.

جانشین بسیج همچنین بیان کرد: جز پنچ کشور نخست تولیدکننده واکسن کرونا به شمار می‌آییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.