کد خبر : 4344
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 18:28

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم:

مشکلات شرکت‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی در قم به صورت میدانی پیگیری می‌شود

مشکلات شرکت‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی در قم به صورت میدانی پیگیری می‌شود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم اظهار داشت: در راستای تحقق رشد تولید، مشکلات واحدهای تولیدی و شرکت‌های فعال دارای سرمایه‌گذار خارجی در قم به صورت میدانی و با حضور مدیران بخش‌های اقتصادی استان پیگیری و برای رفع آن‌ها تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛مهدی فراهانی   گفت:‌ با دعوت از فرماندار، مدیران کل امور مالیاتی، محیط زیست، بورس، رئیس امور شعب بانک صنعت و معدن و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، از سه شرکت فعال استان که سرمایه گذار خارجی داشتند، بازدید و سخنان فعالان و مدیران این شرکت‌ها شنیده شد تا چالش‌های رشد تولید در این مجموعه‌ها به صورت تخصصی بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: دو شرکت مورد بازدید در این دوره از بازدیدها در شهرک صنعتی سلفچگان با نام‌های تجاری کاسپین شیمی و ماهان شیمی بودند و یکی دیگر از شرکت های مورد بازدید، در منطقه صنعتی نیزار با نام نورد لوله نیزار بود که مسائل و چالش‌های آن برای رشد تولید در این مرحله از بازدیدهای میدانی مورد بررسی مدیران قرار گرفت.

وی با اشاره به بررسی چالش‌های این شرکت‌ها و تلاش برای رفع‌ آن‌ها در جریان بازدیدهای میدانی مدیران اقتصادی استان،‌ ادامه داد: پیگیری مسائل مالیاتی و اعطاء تسهیلات بانکی در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید، همچنین بررسی و ارائه پیشنهاد در راستای رفع مشکل صدور مجوز محیط زیست و مجوز سازمان صمت و نیز ارائه راهکارهای پذیرش و تامین مالی از بورس و پیگیری آخرین وضعیت سرمایه گذاران خارجی طرح‌ها، هدف اصلی این بازدیدهای دوره‌ای است.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در قم، گفت: با بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده‌، سرمایه‌گذاری درقم مورد توجه فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای همسایه و مسلمان قرار گرفته‌است و ما در این رابطه می‌خواهیم به یک قطب جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متنوع اقتصادی تبدیل شویم.

وی همچنین افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز به صورت مستقل در حال راه‌اندازی است تا سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری بتوانند فرآیندهای اداری را انجام و از راهنمایی‌های لازم برای شناخت هرچه‌بهتر حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان برخوردار شوند.

گفتنی‌است شهرک‌های صنعتی قم از امکانات زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.