کد خبر : 11897
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 8:11

مسئول گروه جهادی شهید بنیادی:

هدف ما یادآوری برخی مسائل فراموش شده دین در جامعه است

هدف ما یادآوری برخی مسائل فراموش شده دین در جامعه است
مسئول گروه جهادی شهید محمد بنیادی با اشاره به اینکه طرح چراغ از درآمدزایی شبهه‌ناک جلوگیری می‌کند، گفت: هدف میز مهربانی این است که با رویی خوش و گشاده با بانوان در مورد مسئله حجاب صحبت شود تا آنچه از دین و مکتب به سمت فراموشی می‌رود یادآوری شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ طبق قوانین کشور رعایت حجاب الزامی است و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند. در قوانین و مقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است.
از طرفی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد
از همین رو اگر راه و روش دُرست و ذوق و هنر در امربه‌معروف، نظارت عمومی جامعه، گسترش خوبی و کاهش بدی به کار رود دشمن ستیزه‌جو نیز اسیر محبت می‌شود.
این در حالی است که اخیراً جمعی از گروه‌های انقلابی و مردم دغدغه‌مند بدون هیچ چشم داشتی آن هم در شرایطی که بسیاری از نهادهای دولتی گرفتار خلأ بوده و منتظر تصویب لایحه عفاف و حجاب هستند، کار خیر تذکر لسانی را با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همانند سپاه، بسیج، فراجا، شهرداری و دادستانی در سطح شهر آغاز کرده‌اند.

حجاب

هدف ما یادآوری برخی مسائل فراموش شده دین در جامعه است
از همین رو لیلا بنابری مسئول گروه جهادی شهید محمد بنیادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تأسیس این گروه جهادی، اظهار داشت: از اوایل دوران شیوع کرونا یعنی سال ۹۸_۹۹ فعالیت خود را شروع کردیم و اعضای این گروه جهادی از ۵ نفر به ۱۰۰ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: بیشتر فعالیت ما غیر از بوستان‌ها در سطح شهر، مراکز خرید مثل خیابان‌های شهید بهشتی، شهید زنگارکی، صفائیه و بلوار امین، مراکز تجاری پرتردد و محل‌های حضور مسافران از جمله اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.
دبیر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حوزه بسیج خواهران حضرت مریم (س) ناحیه امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت در بوستان‌ها، گفت: در مناسبت‌های مختلف مانند محرم و صفر، ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز در برخی از بوستان‌های سطح شهر حاضر می‌شویم.
وی اضافه کرد: سعی ما بر این است که فعالیت خود را به‌صورت دائمی داشته باشیم؛ لذا هفته‌ای دو بار در سطح شهر حضور داریم؛ اما این برنامه‌ توسط گروه‌های جهادی دیگر مثل قرارگاه ثارالله، طلایه‌داران و پارسا نیز در حال انجام هست البته گروه ما در تابستان ۳ روز در هفته انجام‌وظیفه می‌کند.
بنابری با اشاره به معرفی فعالیت گروه جهادی تصریح کرد: بیشتر فعالیت ما حول محور تذکر لسانی است. البته میز مهربانی هم داریم که باتوجه‌به مناسبت‌های مختلف در اعیاد، جشن‌ها و عزاداری‌ها با هدایا، پک‌های تلنگری، دست‌نوشته‌های شهدایی، وصیت‌نامه شهدا و آیات و روایات تزئین می‌شود.
وی بیان کرد: هدف میز مهربانی این است که با رویی خوش و گشاده با بانوان در مورد مسئله حجاب صحبت شود تا آنچه از دین و مکتب به سمت فراموشی می‌رود یادآوری شود و هدیه‌های کوچک و ناقابل مثل گیره و روسری به آنها اهدا شود.
مسئول گروه جهادی شهید محمد بنیادی خاطرنشان کرد: در کنار میز مهربانی فقط خانم‌های کم حجاب و یا بی‌حجاب حاضر نمی‌شوند اتفاقاً از خانم‌های باحجاب نیز دعوت می‌شود در کنار این میز حاضر شوند تا بابت حجابشان با یادبود و هدیه تقدیر شود.
وی ادامه داد: در کنار تذکر لسانی، نمایشگاه حجاب و عفاف هم برگزار می‌کنیم و در غرفه‌ای که دایر می‌شود سیر تحولی پوشش در خانم‌ها از قبل اسلام حتی از دوران حضرت مسیح (ع) در پوسترهایی که به‌صورت تصویری و نوشتاری قرار دارد نشان داده می‌شود تا موردمطالعه و استفاده مخاطبین قرار بگیرد.
بنابری افزود: از گروه جهادی ما درخواست‌های بسیاری می‌شود تا این برنامه و نمایشگاه را در بوستان‌های مختلف شهر برگزار کنیم و امروز در بیشتر بوستان‌های شهر مانند علوی، هاشمی، بنیادی و… این برنامه در حال اجرا است.

طرح چراغ از درآمدزایی شبهه‌ناک جلوگیری می‌کند
مسئول گروه جهادی شهید محمد بنیادی در ادامه با اشاره به طرح چراغ  گفت: در این طرح کسبه‌هایی که فعالیت مالی خود را شبهه‌ناک نکردند مورد تقدیر واقع شدند.
وی اضافه کرد: سال گذشته در هفته بسیج آرایشگرانی که فعالیت‌هایی مثل کاشت ناخن و… را از لیست ارائه خدمات خود حذف کردند؛ با تقدیم هدایایی مثل سنگ متبرک حرم امام حسین (ع) و قاب تکه فرش حرم امام رضا (ع) و لوح یادبود طرح چراغ مورد تشویق قرار دادیم، چون از خیرِ درآمدزایی بالا به دلیل حرام بودن کار چشم‌پوشی کردند.
باید دولت پشتوانه محکمی برای گروه‌های جهادی باشد
بنابری در خاتمه گفت: رعایت حجاب چون قانون کشور است باید دولتمردان پشتوانه محکمی برای اجرای آن باشند و از گروه‌های جهادی حمایت‌ همه‌جانبه داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین مردم نباید نسبت به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بی‌تفاوت باشند؛ چون واجب دینی است و تذکر لسانی حداقل کاری است که نباید از تأثیر آن غافل شد؛ چراکه بیشتر کسانی که حجاب کم‌رنگی دارند سر عناد با اسلام و قانون کشور ایران ندارند و شاید دچار یک غفلت زودگذر شده باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.