کد خبر : 6743
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 17:21

آیت الله سعیدی:

اخلاق و رفتار آمر به معروف باید زینت جامعه باشد

اخلاق و رفتار آمر به معروف باید زینت جامعه باشد
آیت الله سعیدی گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه باید با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود زینت و الگو باشد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ آیت الله سیدمحمد سعیدی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در همایش رؤسا و دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اهمیت دادن به این هفته در دل خود پیامی دارد و اگر در یک هفته به نام فریضه‌ای شده است برای این منظور است که در طول یک سال آن موضوع فراگیر باشد و با درایت، حکمت و در نطر گرفتن اقتضائات به آن فریضه و موضوع توجه شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: باید تلاش کنیم در برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر کسانی که جلوتر حرکت می‌کنند و کسانی که عقب می‌مانند و کند هستند را با هم جمع کنیم.

امام جمعه قم اضافه کرد: نحوه اقدامات انجام شده و کم و کاستی‌ها و تندی‌ها در این مسئله بررسی و تحلیل شود و در قالب یک بسته مناسب محتوایی دوباره در جامعه پیاده سازی شود.

وی شرط اصلی اجرا و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر را متوجه متصدیان دانست و گفت: کسانی که متصدی امور در این زمینه هستند به عنوان یک لکوموتیو ران باید امور را معقول جلو ببرند.

آیت الله سعیدی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود باید زینت و الگوی جامعه باشد تا تاثیر گذاری لازم را بر زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و باید با محبت‌های خود کاری نماید که دیگران جلب شوند و همراهی لازم را با شخص امر به معروف و ناهی از منکر داشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کننده باشد و بتواند تحول و دگرگونی ایجاد کند و این موضوع با الگو شدن آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گیرد.

استاندار قم هم در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های مردمی و دینی در قم گفت: موضوع عفاف و حجاب از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است که نیاز به همت و تلاش و ارتباط گیری موثر با مردم دارد.

شاهچراغی شیوه ارتباط گیری دبیران ستاد امر به معروف و هماهنگی و هم افزایی آنان را ضروری عنوان کرد و افزود: در تجربه ۴ دهه انقلاب اسلامی هر وقت از مردم کمک گرفته شد امور پیش رفت و هرجایی که مردم وارد میدان شدند اوضاع درست شد.

وی توجه به قانون و عمل کردن در چارچوب قانون را در موضوع امر به معروف یک وظیفه عنوان کرد.

استاندار اضافه کرد: قم به دلیل جایگاه، نقش و اهمیتی که به عنوان مرکز تشیع و انقلاب دارد اجرای قانون را در شهر دو چندان می‌کند و باید در شهر مقدس قم به ملاحظات خاص خود شهر و تفاوت‌های آن با سایر استان‌ها توجه نمود و همه ابعاد شهر قم را مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب در میدان تقابل و جنگ تمام عیار قرار داریم، افزود: اراده مدیران و دبیران هر دو باید متوجه اهمیت جایگاه قم باشد و باید همه به صورت میدانی پای کار باشند.

شاهچراغی ادامه داد: بخشی از مسائل در بحث عفاف و حجاب از روی آگاهی، برنامه ریزی و به عمد باشد، اما بخش خیلی زیادی از ناهنجاری در عفاف و حجاب به دلیل ناآگاهی و غیر عمدی است که با اقدامات تبیینی، آموزشی و فرهنگ سازی قابل حل است.

استاندار به ضرورت برخورد سلبی هم اشاره کرد و افزود: برخورد سلبی هم باید مورد توجه باشد و برای این موضوع باید اقدامات میدانی را با همدلی و همراهی همگانی انجام داد.

وی ادامه داد: قم از ظرفیت خوبی در بحث آموزش برخوردار است و در این زمینه می‌توان از ظرفیت طلاب استفاده کرد و با همکاری مجموعه ادارات نسبت به تبیین و احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه اقدام نمود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه با تمام دسیسه‌ها و فشار‌های خارجی مردم پای انقلاب و نظام ایستاده اند، افزود: انقلاب با قدرت در حال حرکت است و اگر چند نفر هم در کف خیابان حرفی زدند و حرکتی کردند تاثیری در حرکت رو به جلوی انقلاب ندارد و نباید نگران باشیم که انقلاب از دست رفته است.

همچنین در این همایش با حضور مسئولان از نرم افزار تلفن همراه ستاد من که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم تولید شده است رونمایی شد.

این نرم افزار با هدف دسترسی‌های راحت‌تر مردم برای گزارش‌های مردمی، ارائه آموزش و ارتباط با ستاد و معرفی فروشگاه‌ها و کسبه‌ای که پوشاک اسلامی تولید می‌کنند عرضه شده است.

در پایان این مراسم احکام رؤسا و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان قم از طرف ستاد امر به معروف ونهی از منکر به مدیران کل ادارات اعطا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.