کد خبر : 4432
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 9:10

عضو شورای شهر قم:

زمین‌های بلااستفاده حوزوی و دانشگاهی قم باید آزادسازی شود

زمین‌های بلااستفاده حوزوی و دانشگاهی قم باید آزادسازی شود
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم درخواست آزادسازی زمین‌های بلااستفاده در شهرک حوزوی دانشگاهی قم را مطرح کرد و گفت: با آزاد سازی این اراضی می‌توانیم در تأمین مسکن شهروندان قمی گام بزرگی برداریم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امراللهی در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، به افزایش صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ صدور پروانه بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ متر بوده است اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱ میلیون و ۹۶۰ متر بوده است که بیش از ۶۰۰ هزار متر افزایش داشته است.

وی بیش از یک چهارم صدور پروانه را در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و افزود: عملکرد اداره کل راه شهرسازی باعث شده صدور پروانه در شهر قم ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۶۰ هزار خانوار واریزی وجه داشته‌اند اما تأمین این مقدار مسکن نیاز به زیرساخت دارد.

به گفته وی با امکانات کنونی برای ۳۰ هزار نفر امکان تأمین مسکن دولتی وجود دارد که این رقم پاسخگوی نیاز نیست.

وی از مجموعه‌های دانشگاهی شهر درخواست آزادسازی زمین‌های بلااستفاده را مطرح کرد و گفت: با آزاد سازی بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌هایی که توسط مجموعه‌های دانشگاهی فریز شده و دارای زیرساخت مورد نیاز است، می‌توانیم بسیاری از مشکلات مسکن ملی را حل کنیم و نیاز به هزینه مجدد استان و دولت نیست.

امراللهی با اشاره به اینکه تبدیل این اراضی به فضای سبز ایده کارایی نیست تاکید کرد: در صورت ساخت فضای سبز هزینه نگهداری آن بسیار بالا بوده و در توان تأمین دولت و مجموعه‌های دانشگاهی نیست.

وی با اشاره به اینکه تراکم شهر قم از تراکم شهر تهران بیشتر است، بیان کرد: محدود شهر قم با شهرهایی مانند یزد و کرمان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یکسان است؛ درخواست ما این است که در جریان تدوین طرح جامع ساختاری راهبردی شهر قم این موضوع درنظر گرفته شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.