کد خبر : 1468
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 9:55

شهردار قم در دیدار با وزیر کشور:

متروی قم برای راه اندازی فقط به واگن نیاز دارد

متروی قم برای راه اندازی فقط به واگن نیاز دارد
شهردار قم با اشاره به آمادگی برای افتتاح متروی قم تا پایان سالجاری گفت: درزمان حاضر قطار شهری قم بطور کامل آماده ‌شده‌است و تنها به واگن نیاز دارد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ سید مرتضی سقائیان نژاد روز چهارشنبه درجلسه‌ای با حضور وزیر کشور از امضای قرارداد تامین ۵۵ واگن برای پروژه مترو قم یاد کرد و افزود: اگر ۳ رام قطار به قم تحویل شود، می‌توانیم پیش از پایان سال ۶ کیلومتر از قطار شهری قم را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه در فاز نخست متروی قم آماده بهره‌برداری است، عنوان کرد: مابقی ایستگاه‌های متروی قم گذری بوده و به مرور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت:در زمان حاضر در برخی از شهرها چندین رام واگن وجود دارد که شاید تا دو سال آینده نیز نتوانند از آن استفاده کنند.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همچنین خط دو مترو قم نیز به طول ۱۵.۵ کیلومتر از شهرک پردیسان آغاز و در محدوده چهار راه بازار خاتمه می یابد.

شهردار قم در ادامه از قرارداد ورود اتوبوس‌های جدید به مجموعه مدیریت شهری قم یاد کرد و گفت: یکی از رویدادهای مهم قم جشن نیمه شعبان است و اگر تا این تاریخ الباقی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده تامین شود، گام موثری در خدمت‌رسانی به مردم برداشته خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در حوزه آتش‌نشانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات‌رسانی شهرداری، شهرها بوده و طبق قانون نمی‌تواند به بیرون از شهرها خدمات ارائه کند که در این راستا یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی قم در حریق شکوهیه با خسارت ۲۰ میلیارد تومانی روبرو شد که هنوز بعد از گذشت ماه‌ها موفق به دریافت خسارت این خودرو نشده‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.