کد خبر : 6276
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 8:37

۳۰۰ مدرسه استان قم امسال در طرح شهید عجمیان بهسازی می‌شود

۳۰۰ مدرسه استان قم امسال در طرح شهید عجمیان بهسازی می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، گفت: امسال ۳۰۰ مدرسه را در سطح استان هدف گذاری کرده‌ایم که در قالب طرح شهید عجمیان، تا قبل از آغاز سال تحصیلی، بهسازی و شاداب سازی کنیم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ مراسم افتتاح طرح شهید سید روح الله عجمیان شامگاه ۱۷ تیر با حضور مسئولان آموزش و پرورش، سپاه و بسیج استان قم و قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مدرسه ثارالله ناحیه ۳ قم برگزار شد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم افتتاحیه این طرح اظهار کرد: کار گروه‌های جهادی، انسان سازی است و ما به دنبال آن هستیم که خود و دانش آموزان را در این فعالیت‌های جهادی رشد و ارتقاء دهیم.

وی افزود: امسال ۳۰۰ مدرسه را در سطح استان هدف گذاری کرده‌ایم که در قالب طرح شهید عجمیان، تا قبل از آغاز سال تحصیلی، بهسازی و شاداب سازی کنیم.

در ادامه، عباس روحی جانشین بسیج سازندگی استان قم، عنوان کرد: به لطف خدا فرهنگ کار جهادی در کشور ما به عنوان یک ارزش محسوب می شود و در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ گروه جهادی ثبت شده، در سطح استان در حال فعالیت هستند که نسبت به قبل از کرونا رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در هر حادثه طبیعی در کشور، این گروه‌های جهادی هستند که به صورت خودجوش و در کوتاهترین زمان حاضر می شوند و به ارائه خدمت می پردازند.

روحی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر روز در سطح استان قم کار جهادی انجام شده و در حال حاضر گروه‌های جهادی در قم، خوی، سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق در زمینه‌های تخصصی، شاداب سازی مدارس در حال خدمت به محرومان هستند.

احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم نیز با اشاره به اینکه طرح شهید عجمیان یک طرح مردمی و ترکیبی با نگاه مشترک خدمت رسانی است، گفت: در این سفره توفیق الهی که برای خدمت رسانی به محرومان پهن شده است، هر دستگاهی در هر حدی که می تواند خودش را حامی اصلی طرح بداند زیرا درخواست‌های مدارس بسیار زیاد است و ما امیدواریم در اول مهر، شاهد بهره برداری از مدارس شاداب و تکمیل و بهسازی شده باشیم.

همچنین محمدرضا عامریان دبیر اجرایی طرح شهید عجمیان کشور نیز با اشاره به ثبت نیازهای مدارس در سامانه اتناب، عنوان کرد: تا امروز نیازمندی‌های ۱۵ هزار مدرسه محروم شهری، روستایی، عشایری و مرزی در این سامانه که به منظور حمایت از فعالیت‌های جهادی آموزش و پرورش راه اندازی شده، ثبت شده است.

وی افزود: نیازهای مدارس در زمینه های رنگ آمیزی، دیوار نگاری، تعمیرات درب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، روشنایی، ایزوگام، شیرهای آبخوری و آسفالت حیاط مدرسه است که در طرح جهادی شهید عجمیان، به منظور شاداب سازی و بهسازی، به آنها رسیدگی می شود.

در مراسم فوق، گروه سرود ابناءالزهرا(س) از مدرسه هجرت، متشکل از دانش آموزانی از ملیت های مختلف سرودی را در مدح امام امیرالمومنین علی(ع) اجرا کردند.

همچنین مسئولان حاضر در مراسم با پوشیدن روپوش مخصوص، لحظاتی دانش آموزان جهادی مستقر در مدرسه ثارالله را با رنگ آمیزی کلاس ها همراهی و از مدرسه فاطمیه(س) که طرح شهید عجمیان در آن واحد نیز در حال اجراست، بازدید کردند.

گفتنی است؛ طرح شهید سید روح الله عجمیان، از طرح های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است که با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس کمتر برخوردار استان های کشور با فعالیت گروه های جهادی در حال اجراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.