کد خبر : 9482
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 8:41

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

۲۰۰ عنوان برنامه با شعار «ما متحدیم» ویژه هفته دفاع مقدس در قم اجرا می‌شود

۲۰۰ عنوان برنامه با شعار «ما متحدیم» ویژه هفته دفاع مقدس در قم اجرا می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «ما متحدیم» از جمعه ۳۱ شهریور تا جمعه هفتم مهر در سطح استان قم برگزار می‌شود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام علی لقمان پور دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد حماسه پرافتخار دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اظهار داشت: به دنبال برگزاری جلسه شورای هماهنگی به ریاست استاندار محترم، اجرای حداقل ۲۰۰ عنوان برنامه از سوی قشر‌های مختلف مردم و کمیته‌های شش‌گانه شورا برنامه‌ریزی و پیگیری شد.
وی افزود: شش کمیته فرهنگی هنری، اطلاع‌رسانی، نیرو‌های مسلح، پشتیبانی و خدمات‌رسانی، شاهد و ایثارگران و امور بانوان، زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، سپاه استان، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و امور بانوان استانداری در استان قم عهده‌دار اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند و البته نقش خدمات‌رسانی و پشتیبانی شهرداری از برنامه‌ها، بسیار شایسته و قابل‌تقدیر است.
لقمان پور با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس از جمعه ۳۱ شهریور تا جمعه هفتم مهر، به عناوین برنامه‌های این هفته اشاره و ابراز کرد: روز جمعه ۳۱ شهریور روز پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، معنویت، شنبه اول مهر و آغاز سال تحصیلی به‌عنوان روز ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی، یکشنبه دوم مهر روز زنان، خانواده، سلامت، دوشنبه سوم مهرماه روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی، سه‌شنبه چهارم مهر روز دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان، چهارشنبه پنجم مهر روز وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، پنجشنبه ششم مهر روز نیرو‌های مسلح. بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیش‌مرگان کرد مسلمان و روز جمعه هفتم مهرماه نیز روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است.
وی با اشاره به عناوین مهم‌ترین برنامه‌های این هفته افزود: دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌صورت ارتباط تصویری از ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، مهم‌ترین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود که با حضور ۵۰۰ نفر در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار و طی آن استاندار محترم قم سخنرانی خواهند کرد و از ۱۱ برگزیده در زمینه‌های مختلف مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت «از دیروز تا امروز» نیز تقدیر خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به محوریت تقدیر از بانوان ایثارگر استان در هفته دفاع مقدس گفت: در قم سه گروه از بانوان مرتبط با جریان انقلاب و دفاع مقدس داریم؛ گروه اول شامل ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز و ۱۳۰ بانوی شهیده هستند؛ گروه دوم شامل یک هزار بانوی فعال در عرصه پشتیبانی جبهه و جنگ هستند که مایحتاج لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) را تأمین می‌کردند و گروه سوم نیز شامل همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس هستند که برگزیدگان آن‌ها در همایش مذکور مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تأکید کرد: با تشکیل قرارگاهی در استان، تجلیل از ۳ هزار خانواده شهید و ایثارگر استان نیز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی‌شده است.
وی دومین برنامه‌محوری هفته دفاع مقدس را برپایی نمایشگاه یاد یاران در محوطه باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواند و گفت: این نمایشگاه با مدیریت ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) از روز جمعه ۳۱ شهریور در محل مذکور آغاز به کار خواهد کرد.
لقمان پور افزود: اجرای نمایش معرفی نقش لشکر ۱۷ قم در عملیات والفجر ۱۰ و نیز فعالیت غرفه‌های متنوع در خصوص عفاف و حجاب، معرفی ۱۴ عنوان حمله مختلف به جمهوری اسلامی، بازی‌های هدف‌دار ویژه نوجوانان و… از بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.
وی با اشاره به سومین برنامه کلان هفته دفاع مقدس گفت: رژه اقتدار یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح استان تحت اشراف سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) به‌عنوان کمیته نیرو‌های مسلح و با حضور یگان‌های نمونه پیاده و محمول سپاه، ارتش و فرماندهی انتظامی از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۳۱ شهریور در باب قبله مسجد مقدس جمکران صورت خواهد گرفت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تأکید کرد: آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا نیز برنامه دیگر استان در هفته دفاع مقدس خواهد بود که در عصر روز پنجشنبه ۶ شهریور در تمامی گلزار‌های شهدا بخصوص ۵۷ یادمان شهدای گمنام انجام خواهد شد.
وی گفت: نواخته شدن زنگ‌مقاومت در مدارس و برپایی محافل خاطره‌گویی راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، حضور یکپارچه در صفوف به‌هم‌پیوسته نمازجمعه، تجلیل دستگاه‌های مختلف از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، برپایی سری نمایشگاهی معرفی نقش استان قم و به‌ویژه نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و محافل ادبی، هنری، رونمایی از کتاب و اسناد شهدا و برپایی ویژه‌برنامه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.