کد خبر : 11800
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 13:00

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

هفت هزار و ۵۰۰ واحد در فاز نخست شهرک پرنیان قم احداث می‌شود

هفت هزار و ۵۰۰ واحد در فاز نخست شهرک پرنیان قم احداث می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به احداث واحدهای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت درسایت پرنیان، گفت: در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویلایی احداث خواهد شد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی  با اشاره به روند آماده‌سازی شهرک پرنیان، افزود: واحدهای مسکونی این سایت فقط به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک پرنیان در ۲۱ کیلومتری قم به مساحت ۹۵۰ هکتار واقع شده که هم اینک آماده‌سازی فاز نخست آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سایت پرنیان ۲ شهرک مجزا احداث خواهد شد، اظهار داشت: در فاز اول شهرک نخست این سایت به مساحت ۵۵۵ هکتار، احداث هفت هزار و ۵۰۰ واحد در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک دوم سایت پرنیان نیز پس از امکان‌سنجی و تکمیل فاز شهرک اول، در زمینی به مساحت افزون بر ۴۰۰ هکتار طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای ویلایی شهرک پرنیان درقالب خانه‌های ۲۰۰ متری برای طرح جوانی جمعیت و ۳۰۰ متری نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، گفت: روند آماده‌سازی و انتقال زیرساخت‌های این شهرک از آبان‌ماه سالجاری آغاز و روند معرفی و واگذاری زمین به متقاضیان آغاز شده‌است.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.