کد خبر : 12824
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 9:07

آیت‌الله مکارم شیرازی:

قرآن و روایات نسخۀ رهایی بشر از مصائب امروز است

قرآن و روایات نسخۀ رهایی بشر از مصائب امروز است
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی قرآن و روایات معصومین(ع) را برنامه‌ای جامع معرفی کرد که نیاز همیشۀ انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخۀ رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مسابقات کشوری معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفۀ سجادیه سازمان اوقاف و امور خیریه بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 قال رسول الله صلی الله علیه وآله: اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ.

 (اصول کافی، ج ۲، ص۴۵۹)

 در ابتدا لازم است از همۀ دست‌اندرکاران و مسئولان این مسابقات بابرکت تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم این برنامه گام مفیدی در جهت معرفی و انتشار معارف ناب قرآنی و روایی باشد.

 حقیقت این است که قرآن کریم در جایگاه نخست و پس از آن، کلام نورانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، دریایی زلال و بی‌پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

 قرآن کریم که معجزۀ جاویدان برای همه نسل‌هاست و همچون خورشید، راه را نشان می‌دهد و نهج‌البلاغه که آن را در بلاغت و فصاحت و بیان معارف، برتر از کلام بشر دانسته‌اند و صحیفه سجادیه که زیباترین تعابیرِ خضوع و خشوع بندگان را در مقابل ذات پروردگار متعال در قالب مناجات‌های دلنشین آورده است، همگی درصدد نشان‌دادن راه سعادت و بندگی به انسان و تخلق او به اخلاق الهی و زندگی در فضایی بالنده و عاری از ظلم و ستم و تشویش و اضطراب و آراسته به آرامش و نشاط، حق‌طلبی، خیرخواهی و نوع‌دوستی است، همان برنامه‌ای که نیاز همیشۀ انسان‌ها خصوصاً در دنیای امروز بوده و نسخۀ رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است.

 البته دست‌یافتن به این معارف و بهره‌بردن از آن، نیازمند آشنایی، فراگیری، انس و همراهی و سپس عمل و به‌کارگیری آن است.

 امیدوارم همه ما و خصوصاً جوانان عزیز بیش‌ازپیش با این معارف آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند.

 بار دیگر ضمن تشکر از همه مسئولین برگزاری و شرکت‌کنندگان در این مراسم، توفیقات الهی را برای همگان از خداوند متعال مسئلت دارم.

 قم – ناصر مکارم شیرازی

 ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.