کد خبر : 12289
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 18:47

وزیر علوم:

به دنبال تدوین قانونی برای وحدت حوزه و دانشگاه هستیم

به دنبال تدوین قانونی برای وحدت حوزه و دانشگاه هستیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دوره فعلی مدیریت این وزارتخانه سعی برآن داریم تا بتوانیم قانونی برای وحدت حوزه و دانشگاه تعریف کنیم.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در همایش ملی بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم اظهار داشت: اگر قانونی برای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شود، زمینه ساز این وحدت خواهد شد.

وی ادامه داد: وضع این قوانین باعث گره خوردن منافع ۲ قشر حوزه و دانشگاه با هم می‌شود و از این رو باید برون‌ دادهای علمی، پژوهشی و آموزشی مشترک بین حوزویان و دانشگاهیان را بر اساس سیستم ترغیبی و تشویقی، ارتقاء دهیم.

وزیر علوم گفت: در آیین‌ نامه ارتقاء اساتید حوزه و دانشگاه ، تحقیقات مشترک علمی و تحقیقاتی همچنین فرهنگی مشترک باید مورد نگاه ویژه‌ قرار گیرد.

وی به فعالیتهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم اشاره کرد و گفت: رویه کاری در این پژوهشگاه باید به گونه‌ای باشد که برنامه منسجم، قابل اجرا و ارزیابی در زمینه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را شکل دهد.

زلفی گل اظهار داشت: مفهوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه این است که اهالی دانشگاه از تجربه‌های موفق اهالی حوزه برای پیشبرد امور خود استفاده کنند و در مقابل نیز حوزویان از تجربه‌های موفق دانشگاهیان استفاده کنند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود باید در مسیر قانون و مقررات حرکت کنیم تا اجرای آن منجر به ایجاد وحدت شود.

وزیر علوم افزود: در حوزه و دانشگاه در پی آن هستیم که علم و ایمان با هم عجین و هم‌سو باشند.

وی ادامه داد: در دنیای سلطه به دنبال آن هستند که سیاست از دین جدا شود و این در صورتی است که حوزه و دانشگاه و نظام اسلامی ما به دنبال الگویی هستند که نشان دهد دین از سیاست جدا نیست.

وی در ادامه تاکید کرد که فرهنگ دانشگاه با فرهنگ حوزه اشتراک و تفاوت‌هایی دارند اما وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ایجاد هم‌افزایی بین نقاط مثبت و مؤثر این ۲ نهاد است.

زلفی گل یادآور شد: امیدواریم به‌ توجه به ظرفیت بالای شهر مقدس قم و حوزه‌های علمیه غنی و قوی شاهد وحدت بیشتر میان حوزه و دانشگاه به‌صورت جدی باشیم و در این بین فرهنگ حوزوی و دانشگاهی به‌عنوان ۲ بال منجر به پرواز علمی عالمان و دانشمندان حوزه و دانشگاه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.