کد خبر : 9985
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 12:24

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم:

مهم‌ترین راهبرد برون‌رفت از تحریم‌ها توسعه گردشگری کشور است

مهم‌ترین راهبرد برون‌رفت از تحریم‌ها توسعه گردشگری کشور است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به اینکه فضاسازی و افزایش مراکز گردشگری در افزایش طول سفر زائرین بسیار مؤثر است، گفت: مهم‌ترین راهبرد برون‌رفت از تحریم‌ها توسعه گردشگری کشور است که در این راستا باید مناطق نمونه گردشگری استان قم معرفی شوند.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ علیرضا ارجمندی در حاشیه بازدید خبرنگاران از منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت خلجستان قم که به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به این پروژه، اظهار داشت: پروژه تفریحی و اقامتی دشت بهشت ۱۱۸ هکتار است که از این میزان ۴۶ هکتار دولتی، ۱۸ هکتار خصوصی و ۵۲ هکتار حفاظتی است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌هایی همچون تیرهای چراغ‌برق و جاده‌سازی، روکش آسفالت از محل اعتبارات مناطق نمونه گردشگری پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ سوئیت برای اقامت شبانه ایجاد شده است و به‌زودی ۵۰ واحد اقامتی گنبدی با قیمت مناسب و ارزان‌قیمت باهدف استفاده همه اقشار به این مجموعه اضافه خواهد شد.

وی ابراز داشت: خلجستان از جمله مناطق گردشگری است که ظرفیت‌های بکری دارد و می‌تواند کارکردهای اقتصادی مطلوبی داشته باشد.

باید مناطق گردشگری استان قم معرفی شود
ارجمندی خاطرنشان کرد: استان قم نیازمند این است که مجموعه‌هایی همچون منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت نایه و دهکده سلامت صبا دستجرد معرفی شود.

وی اختلاف دمایی روستای نایه با قم را از جمله جاذبه‌های این دهکده تفریحی معرفی کرد و گفت: این منطقه می‌تواند برای گردشگری سلامت مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به مشکل گاز این منطقه، یادآور شد: امیدواریم امسال بتوانیم گازرسانی را به این منطقه گردشگری به‌صورت مشارکت چندجانبه انجام دهیم.

فضاسازی و افزایش مراکز گردشگری در افزایش طول سفر زائرین بسیار مؤثر است
ارجمندی تأکید کرد: ۹۰ درصد حوزه گردشگری با بخش خصوصی است و باید از سرمایه‌گذاران در چارچوب‌های قانونی حمایت کنیم، ما در بخش خصوصی علاوه بر تخت‌های اقامتی، مکمل‌های تفریحی و پذیرایی داریم.

وی یادآور شد: ۶۷ پروژه اقامتی و تفریحی داریم که با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرده‌اند و قطعاً امروز این هزینه بالاتر از این میزان است؛ این پروژه‌ها ۳۲۰۰ اشتغال و ۴ هزار تا تخت ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم بیان کرد: اگر چه دو سال کرونا منجر به توقف فرایند گردشگری شد؛ اما در ۶ ماه گذشته استان قم بیشترین ظرفیت گردشگری را به خود اختصاص داد و ضریب اشغال تخت‌ها ۱۰۰ درصد بوده است؛ کمبود تخت هتل ۵ ستاره در استان مشهود است.

وس ادامه داد: در استان قم دو زائرسرا در حال دریافت مجوز هستند با این هدف که همه افراد با هر توان مالی در استان اقامت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.