کد خبر : 5813
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 16:45

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

هر دانش آموزی یک استعداد و ظرفیت دارد که باید به تک تک این استعداد‌ها توجه کرد / پیش بینی شرکت ۴ میلیون دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی

هر دانش آموزی یک استعداد و ظرفیت دارد که باید به تک تک این استعداد‌ها توجه کرد / پیش بینی شرکت ۴ میلیون دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی جذب ۴ میلیون دانش آموز یعنی ۲۰ درصد دانش آموزان را در پایگاه‌ها تابستانی داریم.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت ثبت نام پایگاه‌های تابستانی گفت: مردمی سازی، توجه به رویکرد‌های تحولی و ایجاد سامانه سراسری ثبت پایگاه‌ها و ثبت دانش آموزان از جمله رویکرد‌های تحولی معاونت پرورشی است. پیش بینی می‌کنیم ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله پایگاه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیج محلات کانون‌های پرورش فرهنگی هنری حضور دارند. البته تاکنون حدود ۲۵ هزار پایگاه تابستانی در سامانه نورینو ثبت نام کرده اند.

باقرزاده با بیان اینکه پیش بینی جذب ۴ میلیون دانش آموز یعنی ۲۰ درصد دانش آموزان را داریم؛ گفت: جلسات هماهنگی بین مسئولان معاونت پرورشی سراسر کشور برگزار شده است و به صورت کلی وضعیت تشکیل پایگاه‌ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان به خوبی اجرایی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تاکنون ۴۱۶ هزار دانش آموز ثبت نام کردند که ۳۹ درصد پسران و ۶۱ درصد دختران هستند. در پایگاه‌ها روخوانی و روانخوانی قرآن کامپیوتر و رشته‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

باقرزاده با بیان اینکه برای اولین بار از والدین هم برای برگزاری اردو‌ها استفاده شده است؛ گفت: حدود سه درصد از مربیان از والدین هستند. حتی دو درصد از مربیان هم دانش آموز هستند.

محمدحسین پور سلیم مدیرکل فرهنگی هنری اردوگاه‌ها و فضا‌های پرورشی هم در این نشست با بیان اینکه شعار امسال تربیت بدون توقف است گفت: اختیارات به استان‌ها داده شده است تا با تفاوت مناطق و اساتید مورد نظر خود برنامه‌ریزی متفاوت و خاص خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح دانا برای شورای دانش آموزی مدارس ایجاد شده است؛ گفت: این حرکت از تابستان آغاز می‌شود، اما در طول سال ادامه خواهد یافت.

پور سلیم افزود: طرح مسئولیت و سازندگی را در میان دانش آموزان استعداد‌های درخشان در نظر گرفتیم؛ طرح به وقت خدمت یک طرح اجتماعی گروه محور برای دانش آموزان است، دانش آموزان گرد هم می‌آیند و یک اقدام اجتماعی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سند تحول به استفاده از همه ظرفیت‌های دانش آموزان اشاره شده است؛ گفت: هر دانش آموزی یک استعداد و ظرفیت دارد که باید به تک تک این استعداد‌ها توجه کرد و رشد داد.

پور سلیم خاطر نشان کرد: برای اولین بار کاروان پیاده روی اربعین دانش آموزی را برای اربعین امسال در نظر گرفتیم. پیگیری کردیم تا در مرز‌های ایران موکب‌های دانش آموزی ایجاد کنیم و در طول مسیر راه‌پیمایی اربعین هم چند موکب ایجاد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.