کد خبر : 3340
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 18:02

تشریح اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی قم در حوزه عفاف و حجاب /تشکیل ۶۵ هسته زیست عفیفانه در مدارس قم

تشریح اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی قم در حوزه عفاف و حجاب /تشکیل ۶۵ هسته زیست عفیفانه در مدارس قم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اقدامات این اداره کل در حوزه عفاف و حجاب را تشریح کرد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز با موضوع حجاب در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار داشت: از چند مقوله می‌توانیم به حجاب و عفاف بپردازیم تا زندگی عفیفانه شود، مقوله عفاف و حجاب به معنای بدحجابی و شل حجابی، حجاب و عفاف به معنای کشف حجاب، حجاب و عفاف به معنای برهنگی و هرزگی و تن نمایی ازجمله این‌ها است.

وی گفت : آنچه در جامعه ما برجسته شده است کشف حجاب است اما برنامه دشمن عریانی کامل و نمایش ناف است.

شعبان‌زاده ادامه داد: چند راهبرد و اقدام اساسی در مورد حجاب مطرح است ازجمله احیای قانون به‌عنوان هنجار پایه و فراگیر که همه جامعه باید از آن تبعیت کنند تا تبدیل به فرهنگ شود همچنین مقابله با بدحجابی بی‌حجابی و تن نمایی و برهنگی که شامل آقایان هم است.

وی گفت: راهبرد دوم احیای گفتمان ترویج و تبیین است زیرا با ابزار قانون همیشه نمی‌توان اقناع‌سازی کرد تلقی عمومی مردم باید نسبت به حجاب اصلاح شود، راهبرد سوم تربیت پایه است با اصلاح سبک زندگی به دنبال آن هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم افزود: راهبرد چهارم اقدام انتظامی و امنیتی است زیرا در مقوله بدحجابی و‌بی حجاب‌ها دست دشمن و اراده و حضور دشمن را به‌صورت سازمان‌دهی مشاهده می‌کنیم که دستگاه‌های جاسوسی دشمن هستند، با سرویس جاسوسی نمی‌توان گفتگو کرد و باید مواجه امنیتی صورت گیرد‌ زیرا این‌ها مأموریت دارد حریم‌شکنی کند تا فضای عمومی جامعه به سمت ابتذال برود.

شعبان‌زاده افزود: رسانه پایه، راهبرد بعدی است با مدیریت حکمرانی فضای کشور می‌توان به نتایج مطلوبی رسید زیرا فضای مجازی متغیر اصلی در بی‌عفت سازی و در عفیف سازی بانوان و آقایان است، راهبرد بعدی اقدام ترکیبی است که ترکیبی از راهبردهای گفته‌شده است.

وی بابیان اینکه بدحجابی چندوجهی است گفت: حتی اقتصاد هم در بی‌عفت سازی تأثیرگذار است بسیاری از افرادی که بدحجاب هستند مسئله اقتصادی را مطرح می‌کنند متاسفأنه در سال‌های گذشته فرهنگ تحت و شعاع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار گرفت.

شعبان‌زاده تصریح کرد : راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی راهبرد گفتمانی در مقابله با مقوله کشف حجاب و بی‌حجابی است و با اقناع ، تبیین، گفتگو و توزیع محصولات فاخر فرهنگی با این موضوع برخورد می‌کند طی نظرسنجی انجام‌شده ۷۰ درصد از مردم حجاب را یک مقوله اجتماعی و فرهنگی می‌دانند اما دشمنان سعی دارند حجاب را فردی و سیاسی جلوه دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: کشف حجاب توسط دشمن القا می‌شود و آن را تبدیل به نافرمانی مدنی می‌کنند که توسط افرادی صورت می‌گیرد که با کل و یا بخشی از حاکمیت مشکل دارد درصورتی‌که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه فشاری که در اغتشاشات صورت گرفت و عدم اقدام به‌موقع سبب شد اقتدار سیاسی و قانونی در برابر کسانی که کشف حجاب کردند تضعیف شود بیان داشت : اگر اقتدار سیاسی و اراده سیاسی پای‌کار بدحجابی باشد باعث می‌شود که بی‌حجابی جمع شود زیرا تصور این است حاکمیت با بدحجابی کنار آمده است نباید اجرای قانون ضعیف جلوه داده شود.

شعبان‌زاده عنوان داشت: مطالبه از دستگاه قضائی این است که خلأ قانونی در خصوص کشف حجاب برداشته شود قانون ما در خصوص کشف حجاب کیفری است که بازدارنده نیست، باید قانون کشف حجاب حقوقی و مدنی باشد تا شخص از حقوق اجتماعی محروم شود تا به نتیجه برسیم، باید دستگاه قضائی لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد و اصناف دستگاه قضایی و انتظامی نیز پای‌کار بیایند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم بابیان اینکه ۲۰۰ دبیرستان دخترانه در قم وجود دارد اضافه کرد: با ۶۵ دبیرستان دخترانه یعنی یک‌سوم دبیرستان‌ها ارتباط گرفتیم تا گفتمان زیست عفیفانه را توسط مدیران و افراد تأثیرگذار در این مدارس اشاعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای زیست عفیفانه با حضور ۶۵۰ نفر از مدیران و کنشگران مدارس نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش شکل‌گرفته است زیرا در برنامه تربیتی هر مدرسه باید حجاب و عفاف به‌عنوان موضوع اصلی پیگیری شود نه به‌عنوان موضوع حاشیه‌ای، هسته‌های اصلی زیست عفیفانه در مدارس شما گرفته و از مدرسه برای مدرسه فعالیت می‌کند.

شعبان‌زاده بیان داشت: در همین راستا ۳۰۰ جلسه تبیینی در مدارس دخترانه صورت گرفت، توانمندسازی‌ هسته‌ها برای برنامه‌ریزی تخصصی حل مسئله عفاف و حجاب مدنظر است و ارتباط مداوم با مدارس وجود دارد البته در قم نمی‌توان با یک نسخه در همه مدارس کارکرد بلکه فرهنگ‌های متفاوت وجود دارد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ۱۴۰۰ آرایشگاه بانوان در قم وجود دارد تمرکز بر آرایشگاه بانوان استان قم نیز از دیگر برنامه‌های سازمان است اگر آرایشگرها توجیه شوند که کشف حجاب باعث فروپاشی خانواده شوند قوانین و احکام را بدانند به‌عنوان سفیران زیبایی با توانمندسازی آرایشگران استان قم به سراغ تبیین حقایق حجاب و عفاف می‌توان رفت، آسیب‌های در این قشر وجود دارند که جز کنشگران ما نیستند.

وی اظهار داشت: با شل حجاب‌ها باید سراغ کشف حجاب کرده‌ها رفت و آن‌ها را هدایت کرد زیرا شل حجاب‌ها به علت شناختی و تربیتی آسیب‌دیده هستند اما دارای معرفت هستند که وارد جبهه دشمن نشدند و باید وارد جبهه متدینین شوند در حوادث اخیر تنها ۳ درصد از بانوان کشف حجاب کردند و ۹۷ درصد با دشمن همراهی نکردند.

شعبان‌زاده خاطرنشان کرد: اگر شل حجاب‌ها وظیفه هدایت کشف حجاب کرده‌ها را بر عهده بگیرند مقاومت کشف حجاب کرده‌ها کمتر از میزان مقابله با متدینانی است که آن‌ها را امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت می‌کنند‌.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: بوستان‌ها از دیگر اهداف هستند که با کمک قرارگاه ۱۹ دی ۳۰۰ مُبلغ در ۲۰ بوستان پرمخاطب تا پایان ماه مبارک حضور دارند که قرار است برنامه‌ریزی شود تا پایان تابستان حضورداشته باشند و با برنامه‌های جذاب به دنبال صیانت از عفاف و حجاب باشند.

وی بیان داشت: روشنگری، توانمندسازی، و آموزش ۹ هزار فعال فرهنگی و کنشگر بانوی استان قم در شب‌های ماه مبارک رمضان در حال انجام است باید جبهه مردمی با قوت مضاعف شکل بگیرد همچنین از میان دختران دهه هشتادی شبکه‌ای ایجاد می‌شود و هزار دختر دهه هشتادی در حوزه فرهنگی با تمرکز سبک زندگی تربیت می‌شوند تا برای انجام امور فرهنگی و تبیینی بین دختران دهه هشتادی حضور پیدا کنند مدیریت این مسئله به عهده مجتمع نور و مجتمع فاطمه زهرا سلام‌الله علیها قرارگرفته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.