کد خبر : 7545
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:48

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

هزینه ساخت خانه‌های ویلایی درقم ۲۰ درصد کمتر از واحدهای آپارتمانی است

هزینه ساخت خانه‌های ویلایی درقم ۲۰ درصد کمتر از واحدهای آپارتمانی است
مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه امکان تحویل خانه‌های ویلایی در مرحله سفت کاری وجود دارد، گفت: هزینه تمام شده خانه‌های یک طبقه در این استان ۲۰ درصد کمتر از واحدهای آپارتمانی خواهد بود.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۲۷ هزار متقاضی به سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان متصل شده‌اند.

وی قم ادامه داد: سایت طایقان دومین محلی است که روند تخصیص اراضی در آن در حال انجام است و در فاز نخست آن حدود چهارهزار متقاضی صاحب خانه‌های یک طبقه حیاط دار خواهند شد.

وی اضافه کرد: سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان قم در مجموع قابلیت جانمایی و احداث خانه برای پنج هزار نفر از متقاضیان را دارد که در صورت نیاز فاز دوم آن نیز پس از دریافت استعلامات لازم وارد فاز اجرا خواهد شد.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان کارگزار سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان معرفی شده است، خاطرنشان کرد: با مساعدت و پیگیری استاندار قم، حدود ۹ هزار از متقاضیان رد درخواست شده به طرح نهضت ملی مسکن بازگشتند که سه هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها به سایت طایقان معرفی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: ۵۵۰ میلیون تومان وام به متقاضیان این طرح پرداخت خواهد شد و افراد نیز باید بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، آورده برای پروژه پرداخت کنند.

زنجیرانی فراهانی اضافه کرد: افرادی که آورده خود را در زمان مشخص واریز نکنند برای جلوگیری از توقف پروژه، به طرح‌های بعدی منتقل خواهند شد تا زمان خانه دار شدن افرادی که آورده خود را در زمان مشخص واریز کردند، کمتر شود.

وی همچنین بیان داشت: روند استعلامات، انتخاب مشاور و اخذ اسناد اراضی شهر پرنیان نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در چندماه آینده، روند اجرایی آن نیز آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: در مجموع علاوه بر ۲۷ هزار نفری که در شهر پردیسان جانمایی شدند، چهار هزار نفر در طایقان، چهار هزار نفر در منطقه اسلام آباد در اطراف شهر قنوات و بقیه نیز در شهر پرنیان درحوالی روستای قلعه چم قم صاحب خانه خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.