کد خبر : 12175
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 17:47

تجدید پیمان اصحاب رسانه قم با شهدای گمنام

تجدید پیمان اصحاب رسانه قم با شهدای گمنام
شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم روز چهارشنبه با حضور در کنار پیکرهای مطهر شهدای گمنام درباغ موزه دفاع مقدس قم با آرمان‌های شهیدان تجدید عهد و پیمان بستند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ دراین مراسم معنوی که با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی پیرامون سیره شهدا و تاکید بر ضرورت ترویج آن در جامعه همراه بود، اصحاب رسانه استان قم علاوه بر تشییع نمادین و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، با آرمان‌های والای شهیدان تجدید عهد و پیمان بستند.

گفتنی‌است پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع باشکوه در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مناطق مختلف قم به خاک سپرده خواهند شد.

کاروان پیکرهای هشت شهید گمنام شانزدهم آذرماه از گلزار شهدای بهشت معصومه(س)‌ وارد شهر قم شد و در مسیر خیابان امام خمینی به سمت حرم مطهرکریمه اهل بیت(س) و شماری دیگر از خیابان‌های این شهرتا معراج شهدا در باغ موزه دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفت.

از آن روز به بعد پیکرهای مطهر شهدای گمنام با برگزاری برنامه‌های جانبی مختلف در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، هیات‌های مذهبی و دیگر اماکن و محافل،‌ میهمان مردم انقلابی شهر مقدس قم بودند.

برنامه‌های فرهنگی درکنار پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر مقدس قم تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه می‌یابد و پس از آن در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه پس از تجمع مردمی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه تشییع پیکرهای مطهر شهدا به سمت میدان جانبازان آغاز می‌شود.

پس از این مراسم باشکوه که درسالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد، برنامه تشییع منطقه‌ای و تدفین شهدا درمناطق مختلف قم انجام ؛ بر همین اساس پیکر مطهر هفت شهید گمنام درقم خاکسپاری می‌شود و مراسم تدفین یک شهید دیگر پس از طی مراحل لازم و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در زمان دیگری صورت می‌گیرد.

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته پیکرهای مطهر سه شهید میهمان مردم منطقه نیروگاه در بوستان‌های شهریار(امامزاده ابراهیم-خیابان کشاورز شمالی)، بوستان گلها (امامزاده سید معصوم- شیخ آباد- خیابان حکمت جنوبی) و بوستان حافظ (میدان توحید- خیابان امینی بیات-میدان حافظ) خواهند بود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید در بوستان لاله منطقه آزادگان (میدان آزادگان- بوستان لاله)، یک شهید در منطقه پردیسان (دانشگاه فنی و حرفه‌ای)، یک شهید در شهرک صنعتی شکوهیه و یک شهید نیز در بوستان شهدا منطقه آذر شهر قم به خاک سپرده می‌شود. ‌

برنامه خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید دیگر در روز ۲۸ آذرماه در شهرک صنعتی شکوهیه و نیز تدفین پیکر شهید گمنام دیگر در بوستان شهدای آذر در روز جمعه یکم دی‌ماه راس ساعت ۱۵ از امامزاده موسی‌ مبرقع(ع) به سمت بوستان شهدا با حضور مردم شهید پرور قم برگزار خواهد شد.

حضور پیکرهای مطهر شهدا در سراسر شهر قم نورانیت خاصی ایجاد کرده‌است، سن این شهدا از ۱۶ تا ۳۰ سال است که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس همچون والفجر مقدماتی، کربلای پنج، عملیات خیبر و والفجر هشت به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان بعد از سال‌ها به کشور بازگشته‌است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.