کد خبر : 12112
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 15:41

معاون مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

ویکی شیعه ماهانه ۱۴ میلیون بازدید دارد

ویکی شیعه ماهانه ۱۴ میلیون بازدید دارد
معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: تعداد مداخل ویکی شیعه ۳۲ هزار مورد است و این درگاه اینترنتی ماهانه به صورت متوسط حدود ۱۴ میلیون بازدید دارد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ نگار؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در برخی کشورها ویکی شیعه مرجع است و اگر دانشجویی به اساتید دانشگاه‌ها از این درگاه آدرس بدهد مورد قبول واقع می‌شود.

وی ادامه داد: در بهمن ماه امسال رونمایی از ویکی آثار شیعه با تکیه بر هوش مصنوعی را خواهیم داشت و در آن از دیتاهای هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بیان کرد: ویکی شیعه موقعیت خوبی برای نشر معارف اهل‌بیت(ع)است که اکنون به ۲۲ زبان دنیا فعال می‌باشد و در حوزه معارف اهل‌بیت این دانشنامه برخط بسیار مورد اقبال است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون موفق شدیم، پنج‌هزار و ۲۰۰ مقاله به ویکی شیعه اضافه کنیم و این تعداد تا پایان سالجاری به هشت هزار مقاله خواهد رسید.

حجت الاسلام فرمانیان با اشاره به اینکه کار مجمع جهانی نشر معارف اهل‌بیت به زبان‌های مختلف دنیا است گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون همایش‌های بین المللی حضرت ابوطالب(ع) را برگزار کرده‌ایم و مجموع آثار آن اکنون در ۳۳ جلد آماده شده و در دیماه امسال در برنامه اختصاصی از این آثار رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای همایش امسال نیز مجموعه پنج‌ جلدی گزارش همایش حضرت ابوطالب(ع) مربوط به سال‌های قبل را آماده کرده‌ایم و ۸۰ نشست علمی در سراسر جهان داشتیم. این همایش با حمایت‌های مالی حضرات آیات مکارم شیرازی و سیستانی برگزار شده‌است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز داشت: امسال ۱۱۰ عنوان کتاب را به بیش از ۲۰ زبان دنیا آماده کرده‌ایم که به صورت محدود چاپ و در ۳۰ آذر به مناسبت هفته پژوهش از آنها رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیاست مجمع جهانی اهل‌بیت این است که این آثار در کشورهای دیگر چاپ شود و به همین دلیل در پنج تا ۱۰ نسخه در ایران به چاپ رسیده‌است.

حجت الاسلام فرمانیان افزود: برای چاپ این آثار در خارج از کشور چاپ یازمند حمایت خیران هستیم .

وی ادامه داد: مهم‌ترین آثار مکتوب شده شامل ۱۸ کتاب ترکی، ۱۱ عنوان حوثایی زبان غرب آفریقا، ۹ عنوان فرانسوی، ۹ عنوان انگلیسی، هفت عنوان به زبان پشتو، ۶ عنوان به زبان اندونزیایی، ۶ عنوان عربی ، پنج عنوان سواحیلی و پنج عنوان به زبان اردو است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: سال گذشته توانستیم با مجوز دولت اسلامی افعانستان نهج البلاغه را در یک‌هزار نسخه چاپ و توزیع کنیم.

وی گفت: پارسال تمام آثار مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به ۳۶ زبان دنیا در۲ هزار جلد به صورت یک فلش تهیه شد و آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار دادیم.

حجت الاسلام فرمانیان اظهار داشت: آثار مجمع جهانی اهل‌بیت هم چنین به صورت‌ اپلیکیشن موبایلی چند زبانه نباء به ۶ زبان منتشر شده و در حال حاضر هفت هزار کتاب در آن موجود است.

وی افزود: امسال ۲۴ عنوان کتاب در پنج زبان در پنج کشور جهان با حمایت برخی موسسات چاپ و منتشر کرده‌ایم.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: کار نشر صوتی در مجمع جهانی اهل‌بیت از سال ۱۴۰۰ شروع شده و اکنون ۱۰ عنوان کتاب منتشر شده‌است.

وی با اشاره به این‌که‌ در گوگل اسکالر برای ۴۵ نفر از علمای شیعه صفحه ایجاد شده‌است گفت: یکی از صفحات برای امام راحل است و اکنون ۹ هزار و ۲۰۰ اثر به ۳۰ زبان دنیا توسط مجمع جهانی اهل‌بیت در گوگل اسکالر معرفی شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.