کد خبر : 934
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 13:31

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم:

پرداخت بیش از ۱۱ هزار تسهیلات فرزند آوری در ۸ ماهه اول سال جاری در قم

پرداخت بیش از ۱۱ هزار تسهیلات فرزند آوری در ۸ ماهه اول سال جاری در قم
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از پرداخت ۱۱ هزار و ۷۹۰ فقره وام فرزند آوری در ۸ ماهه اول سال جاری خبر داد.
به این خبر امتیاز دهید

به گزارش فرهنگ نگار؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۱۲ بانک در استان با پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از ۱۱ هزار و ۷۹۰ متقاضی دریافت وام فرزند آوری حمایت کرده اند و بیش از ۲۵۰۰ متقاضی در صف اخذ تسهیلات هستند که به آن‌ها نیز در اسرع وقت، تسهیلات حمایت از فرزند پروری تعلق خواهد گرفت.

سید رسول میر خلفی تصریح کرد: پدران فرزندان متولد ابتدای فروردین ۱۴۰۰ به بعد، تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: تسهیلات فرزندآوری، بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گفت: در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق دستورالعمل به کودک بعدی نیز امکان پذیر است و در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول ۲۰ میلیون تومان، برای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، برای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، برای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و برای فرزند پنجم یا بیشتر ۱۰۰ میلیون تومان است.

میرخلفی گفت: متقاضیان برای ثبت نام وام فرزند آوری می‌توانند به سامانه اینترنتی فرزند آوری بانک مرکزی به نشانی https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.